нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Стресът като мотиватор

Снимка: Shutterstock

Когото и да попитате, няма да намерите човек, който да ви каже, че стресът е нещо приятно. Стресът ви кара да чувствате  тревожност, която прави живота ви по-напрегнат и нещастен. В мислите си постоянно чувате глас, който ви казва, че трябва да се притеснявате.

Някои от най-успешните хора се отличават от останалите именно със способността си да се справят със стреса. Те не само знаят как да подходят към трудни ситуации,  но и как да използват натрупаното напрежение в своя полза.

Това са 8 начина да използвате стреса като мотиватор:

1. Изпозлвайте го като катализатор за действие

Когато се чувствате напрегнати, лесно може да се отдадете на самосъжаление и натрапчиви мисли за безизходица. Това просто води до загуба на време и допълнително натоварване.

Вместо това, използвайте стреса като катализатор за действие. Винаги е по-добре да направите нещо, отколкото да чакате проблемът да се разреши от само себе си. Впрегнете всичкото натрупано напрежение, за да се изправите на крака и да започнете работа по коригирането на неприятната ситуацията.

2. Възползвайте се от чувството за спешност

Когато сте стресирани, имате чувството, че всяка задача е неотложна и че закъснявате с нейното изпълнение. Това ви помага да виждате вашите отговорности и задължения значително по-ясно и да се фокусирате по-добре. Стреса може да ви принуди да работите по-усилено и по-ефективно. Когато мислим, че светът около нас гори, имаме повече енергия, за да се справим с нещата по-бързо.

3. Потърсете помощ от другите

Какъв по-добър момент да потърсите помощ от този, в който сте затрупани от работа. Напълно основателно е да го направите, имайки предвид всичко, с което си имате работа. Освен това, самият процес на искан на помощ може да намали значително бремето, с което сте се нагърбили.

Когато в работата участват и други, вие чувствате по-малка отговорност и знаете, че колективните усилия ще доведат до по-бързо завършване на задачата. Не трябва и да забравяме, че работата и дори проблемите са по-забавни, когато са споделени.

4. Слушайте тялото си и се учете от трудностите

Когато сте най-напрегнати, направете крачка назад, за да анализирате ситуацията. Именно в моментите, когато действаме на предела на нашите способности, научаваме за себе си неща, които никога не бихме осъзнали при нормални обстоятелства.

По този начин може да разберете кои са нещата, които ви създават стрес и защото те ви влияят по този начин. В тези изключително напрегнати ситуации нашите тела и умове могат да ни кажат много неща. Вслушайте с в тях и ще разберете как да продължите напред, по-силен от преди.

още от Техники за успех