"Знаеш как е, новините не са добри..."

Знаеш как е, новините не са добри...

"Знаеш как е, новините не са добри..."

Чудили ли сте се как да съобщите неприятна информация, която може да разстрои човека, с когото трябва да говорите?

Ако сте лидер, знаете какво точно имам предвид.

От управлението са решили да закрият завода и да преместят производството в чужбина.“

„Бюджетни съкращения изискват да намалим работния състав с 10%.“

„Организацията не успя да постигне прогнозираните приходи и ръст, за пореден път…“

Въпреки че няма лесен начин да бъдете лошия вестоносец, има няколко способа, които ще ви помогнат да омекотите ефектът от неприятната вест.

Имайте предвид, че най-лошото нещо, което може да направите, е да скриете или да премълчите лошите новини от другите, мислейки си, че им правите някаква услуга.

Дръжте се с тях като с възрастните хора, каквито те са всъщност, и им позволете сами да решат какво да правят с негативната информация, която сте на път да споделите с тях.

1. Намерете точния момент

Истината е, че няма добро време да кажете на човек нещо, което той не би искал да чуе. Оставяйки този факт настрана, винаги може да бъдете малко по-внимателни и да изберете точния момент, когато да съобщите лошата вест. Опитайте се да не го правите в неудобен момент, когато човекът, с който ще говорите, е прекалено зает и натоварен. 

2. Не подхождайте дефанзивно

Когато сме разстроени от лоша новина, която трябва да предадем на другите, лесно издигаме емоционална стена, която ни отделя от останалите. Въпреки че това е нормален защитен механизъм за много от нас, той може да бъде вреден за нашите дългосрочни отношения.

В крайна сметка това ще ни попречи да се свържем и да опознаем хората, с който трябва да комуникираме, на по-лично и директно ниво.

3. Опитайте се да кажете само това, което трябва да се каже

Това означава да не оцветявате ситуацията с позитивни краски и излишни емоции, но също така и да не сте по-сурови и негативни от нужното.

Опитайте се да се придържате само към това, което трябва да се каже, нито повече, нито по-малко.

4. Бъдете напълно прозрачен

Ако получателят разбира, че сте напълно искрен в своите думи, действия и мисли, то той ще приеме нещата, които имате да кажете, доста по-лесно и бързо. Ние сме много по-склонни да подкрепяме и уважаваме хората, на който вярваме.

5. Предложете решения

Въпреки че това, което трябва да споделите не е никак приятно, предлагането на временни и реалистични решения на проблема, може да бъде от полза за човек в нужда.

6. Намерете нещо позитивно в цялата ситуация

Ако изобщо е възможно, опитайте да намерите доброто от създалата се негативната ситуация. Много рядко, не успяваме да извлечем поне един позитив от трудните моменти в живота. Припомнете този факт на човека, който ще получи лошата новина.

7. Уважавайте човека, с който говорите

Всички се справяме с тъгата по различен начин. Някои са гневни, други се свиват в себе си, а трети изразяват своята мъка с думи. Дайте на човека, с когото говорите, нужното пространство и време, за да направи това, което трябва.

Питър Икономи, автор на бестселъра „Managing for Dummies, The Management Bible, Leading Through Uncertainty“, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ