нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Не е време за тайни

Снимка: Shutterstock

Живеем в трудни времена. Политическото напрежение, пандемията, както и свързаните с нея икономически проблеми, продължават да бушуват, като краят на тези проблеми не се вижда. На всичко отгоре, ние навлизаме в най-студения и мрачен сезон на годината, който сам по-себе си предразполага хората към депресивни състояние. Ако подобно на повечето хора, вашите служителите се чувстват по-изтощени и стресирани от обичайното, макар че нямат някакви конкретни лични проблеми, то начина, по който общувате с тях, е по-важен от всякога. Ето няколко важни стъпки за поддържането на ефективната комуникация.

Бъдете внимателни

Когато хората преминават през трудни времена, особено когато работят от разстояние и вие не можете да поговорите с тях на живо, трябва да обръщате повече внимание на техните жестове и на езика на тялото им. Същевременно с това, вашите служителите също ще следят и анализират всяка ваша дума и действие. В тези моменти трябва да бъдете колкото се може по-внимателни и да демонстрирате грижа и интерес, изслушвайки проблемите и притесненията на вашите подчинени.

Не очаквайте твърде много от останалите

Лидерите постоянно насърчават своите служителите да дават най-доброто от себе си и да надскачат очакваното от тях. Важно е обаче да не поставяте работниците си под твърде голям натиск, особено в ситуация като настоящата. Важно е да се уверите, че служителите ви могат да постигнат баланс между работата и грижата за себе си. Не позволявайте кризата да се превърне в източник на хронична преумора и поддържайте очакванията си на по-разумни нива.

Включете служителите в процеса по взимане на решения

Никой не обича да му се казва какво точно трябва да прави. Точно обратното, всички искаме да имаме участие във взимането на решения за следващите стъпки, които трябва да бъдат предприети от нашия екип и от компанията ни, особено във време на криза. Позволете на вашите служители да изразят мнението си и им обяснете, че цените техните идеи. Когато хората имат чувството, че са част от нещо по-голямо от самите тях, те започват да проявяват по-голям интерес към постигането на общите цели на компанията.

Създайте овластяваща култура

По време на криза за хората е особено важно да чувстват, че държат ситуацията под контрол. За това е важно да споделяте със служителите си всяко ново развитие и посоката, в която върви компанията. Кризата не е време за пазене на тайни. Насърчете инициативността и автономните действия на вашите работници. Ограничете нереалистичните крайни срокове и намерете начин да мотивирате хората чрез позитивна обратна връзка. Бъдете прозрачни в комуникацията си и предоставяйте ясни причини за всяко ваше искане.

Комуникацията е от ключово значение по време на криза. Начинът, по който общувате като лидер, може да бъде разликата между това дали вашата компания е на ръба на оцеляването или процъфтява, когато времената станат трудни.

.............................

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог.

Редактор: Георги Георгиев

още по темата
още от Техники за успех