нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Три вида хора, от които зависи успехът на всяка компания

Снимка: Shutterstock

Изграждането на култура на растеж е без съмнение екипен процес. Все пак директор маркетинг анализи на Google Кейси Кери споделя, че по време на разговори с висши маркетинг лидери, са се откроили три различни типа личности, които са с определящо значение за задвижване на колелото на растеж в една компания. Те са на "Пионера", "Шампиона" и "X-екипа". 

Кейси Кери обяснява как да се идентифицират тези три типа:

Пионерът носи промяната и оспорва със страст наложеното статукво. Той или тя притежава желание да изпробва нови идеи и проявява решимостта да поиска, заеме или открадне ресурсите, необходими за тяхната реализация. "Тенденцията, която наблюдаваме сред фирмите е пионерите да са едно или две лица от средно управленческо ниво като анализатори или дизайнери", каза Макс ван дер Хейджен, специалист потребителски опит в Google, който работи с рекламодатели в цяла Европа, Близкия изток и Африка. 

Шампионът е по-висш мениджър, който открива и поддържа пионера с необходимите ресурси за осъществяването на неговата идея като пари, време и пр. и задава тези проекти като приоритетни. Шампионът обикновено не участва в стартирането на експерименти, но разбира значението им и им осигурява пълна подкрепа.

X-екипът е малък екип от експерти, които извършват тестове на идеи. Джеси Никълс, уеб анализатор в Nest, казва, че групата често се състои от трима души: анализатор, дизайнер и инженер. "Сложете ги в една стая с един фокус: оптимизация и можете да получите резултат, който нормално би отнел месеци, само за седмици", казва той. 

Най-важните умения за водещите подобни тестове, според допитване до видни маркетолози, са аналитичност (55%), комуникативност и способност да се обясняват данни (43%) и лидерство (40%). 

още от Техники за успех