Alibaba създаде виртуален инфлуенсър за Пекин 2022

Alibaba създаде виртуален инфлуенсър за Пекин 2022

Alibaba DAMO Academy, едно от звената на китайския гигант в електронната търговия Alibaba, е разработило дигитална персона за Пекин 2022, която може да комуникира с феновете на зимните спортове. Тя се казва Донг Донг и е създадена съвместно с Международния олимпийски комитет (МОК).

По време на лайвстрийминг в социалните мрежи жената може да отговаря на въпроси с естествен човешки глас, да показва различни емоции и жестове. Освен това ще промотира мърчандайз артикулите на Олимпийските игри, които могат да бъдат купени в Китай, става ясно от изявление на МОК.

За да вдъхне живот на Донг Донг, Alibaba е изградила специален модел на изкуствен интелект, базиран на облачна технология, който използва функцията Text-to-Speech за синтезиране на човешки гласове. Създаването ѝ включва работа и по технологии, които да ѝ помогнат свободно да води диалози с хората. В прессъобщение от Alibaba посочват, че жената е на 22, родена е в Пекин и обича зимните спортове.

Редом с това Alibaba е разработила и виртуална изложба, която подчертава партньорите на Олимпиадата и позволява на феновете да печелят сувенири, а Tmall – уебсайт за онлайн търговия, който също е част от Alibaba, показва мърчандайза на спортния форум в над 7000 търговски обекта в Китай. Това е възможно чрез технология за дигитални рафтове, като на място в самите магазини потребителите могат да създават свои собствени персонализирани стоки, които после се доставят до дома им в рамките на няколко дни.

Виртуалните инфлуенсъри не са новост в дигиталното пространство – през последните години тяхното значение се увеличава заедно с последователите им в социалните мрежи. Бразилската компания за търговия на дребно Magalu например си има лично виртуално лице с 5,8 млн. последователи в Instagram.

[[{"fid":"388670","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false,"external_url":""},"link_text":false,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false,"external_url":""}},"attributes":{"height":828,"width":834,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Снимка: Magazineluiza/Instagram

Друга такава инфлуенсърка е 19-годишната Микела Суза, разработена от базирана в Лос Анджелис компания. Момичето има над 3 млн. последователи, както и партньорства с големи брандове като Calvin Klein, Off White, Prada и Samsung.

[[{"fid":"388671","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false,"external_url":""},"link_text":false,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false,"external_url":""}},"attributes":{"height":856,"width":762,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

Снимка: Lilmiquela/Instagram

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изследователи откриха микроби, които са в капан на арктическите ледове вече 40 000 години
Учени от Обединеното кралство направиха рядко откритие, свързано с гъбите
Зеленски: Ако Путин иска да превземе Източна Украйна, ще трябва да погребе един милион от войниците си
Макрон търси нов премиер, който да сложи край на кризата във Франция
"За нас боклукът е злато": Как мафията превърна Неапол в депо за токсични отпадъци
Кристалина Георгиева: Несигурността е новото нормално за световната икономика
Удар по сериалите: Турция задържа 19 популярни актьори и певци по дело за наркотици
Данъчни реформи: Основателят на Revolut се премести от Великобритания в ОАЕ