ЕС иска повече усилия срещу дезинформацията от технологичните компании

ЕС иска повече усилия срещу дезинформацията от технологичните компании

ЕС иска повече усилия срещу дезинформацията от технологичните компании

Две години след като се съгласиха със саморегулиращ се кодекс за справяне с дезинформацията, Facebook, Google, Twitter и други технологични компании трябва да се постараят повече, за да бъдат по-ефективни. Това заявиха от Европейската комисия днес, цитирани от „Ройтерс“.

Фалшивите новини, свързани с пандемията от COVID-19, увеличиха призивите към социалните медии да бъдат по-проактивни в разрешаване на проблема.

Редица марки се присъединиха към кодекса през 2018 г., в опит да избегнат строги регулации от ЕС, сред тях са и Microsoft, Mozilla и TikTok. Според доклад на комисията обаче той има няколко недостатъка след първата си година на експлоатация.

„Те могат да бъдат групирани в 4 общи категории: непоследователно и непълно приложение на кода в платформите и държавите членки, липса на единни дефиниции, наличие на няколко пропуски в обхвата на ангажиментите на кода, както и ограничения, характерни за саморегулиращия се характер на кода“, се казва в доклада.

За повече действия призова Вера Йоурова, заместник-председател на Еврокомисията с ресор ценности и прозрачност. „Тъй като ставаме свидетели и на нови заплахи и участници, настъпи моментът да задълбаем и да предложим нови мерки“, коментира тя.

ЕС има готовност да предложи и нови правила под името Закон за цифровите услуги до края на годината, които ще увеличат отговорностите на социалните медии по отношение на съдържанието в платформите им.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ