Facebook спира системата си за лицевото разпознаване

Facebook спира системата си за лицевото разпознаване

Facebook спира системата си за лицевото разпознаване

Facebook изключва системата си за лицево разпознаване, която автоматично идентифицира потребителите в снимки и видеоклипове, позовавайки се на нарастващите обществени опасения, свързани с използването на подобна технология, предаде „Ройтерс“.

„Регулаторите все още са в процес на предоставяне на ясен набор от правила, регулиращи използването му“, пише Джером Песенти, вицепрезидент по изкуствен интелект в корпорацията в блог публикация.

Премахването на разпознаването на лица от най-голямата социална мрежа в света се случва в момент, в който технологичната индустрия е изправена пред преосмисляне на етиката в използването на технологията.

Според критици лицевото разпознаване, което е популярно сред търговците на дребно, болниците и други бизнеси с цел по-голяма сигурност, може да компрометира поверителността, да се насочи към маргинализирани групи и да превърне в нормално нежеланото наблюдение.

IBM прекрати окончателно продажбите на продукти за лицево разпознаване, а Amazon и Microsoft спряха продажбите към полицията за неопределено време.

Facebook се отказва от този инструмент и в момент, в който е под засилен контрол от регулатори и законодатели относно безопасността на потребителите изобщо.

Компанията, която се преименува на Meta преди по-малко от седмица, заяви, че повече от една трета от ежедневните активни потребители са избрали настройката за разпознаване на лица в сайта и промяната сега ще изтрие „шаблони за разпознаване на лица“ на над 1 млрд. души.

Премахването на технологията се очаква да бъде приключено до декември.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Революция: На фитнес, без дори да ходиш до залата. И то, безплатно!
Златни кюлчета се продават като топъл хляб в магазините на Южна Корея
Уорън Бъфет за ИИ и въпроса, на който и най-добрите икономисти нямат отговор от 100 години
800 000 души в Европа и САЩ са паднали в капана на една от най-големите онлайн измами
Урсула фон дер Лайен: Трябва да попречим на Китай да наводни пазара в ЕС с електромобили
Цитат на деня
Колонката на мениджъра: Три истории с поука от Катя Димитрова, съосновател и управляващ партньор на Интерпартнерс
Как да убедите Google, че сте експерт във вашата ниша