Motorola razr – Любимата марка се завърна

Парис Хилтън, Боно, Дейвид Бекъм – всяка звезда от началото на новото хилядолетие притежаваше motorola razr. Този апарат успя да изпъкне на фона на всички останали мобилни устройства с капачета благодарение на своите елегантни извивки и метална клавиатура. Той направи компанията „яка“ отново. Нещо повече, motorola razr не бе предназначен само за елита. В своята близо 4-годишна история на пазара от този шикозен и ултра тънък апарат бяха продадени над 100 млн. копия, което го превърна в един от най-култовите технологични продукти въобще.

И след това излезе айфонът и унищожи т.нар. „глупави“ телефони.

Днес, след повече от 10 години, Motorola реши да възкреси класическата форма на razr и да я облече в невероятната технология на сгъваемите дисплеи. И крайният резултат е впечатляващ.

Ето защо решихме да седнем с Владислав Иванов, генерален мениджър на Motorola за Югоизточна Европа и Австрия, за да ни разкаже повече за завръщането на любимия апарат на цяло едно поколение.

[[{"fid":"355451","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":910,"width":1024,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Очевидно е, че новият razr е пропит с носталгия към класическата сгъваема форма, но този път – обвита буквално в технология от бъдещето. Как се роди идеята за това устройство?

Razr ни завръща в бъдещето. Завръщането на razr със сгъваем дисплей се превърна в най-очакваната технологична премиера. Ние показахме първи прототип на сгъваемо устройство 2015 г. в Лос Анджелис на едно от нашите представяния. Оттогава започна и работата по razr на голям екип в нашия главен офис в Чикаго. Голяма част от служителите там всъщност са от периода на оригиналния razr, което прави възможно да се оживи носталгията по много осъвременен начин чрез технологията на сгъваемия дисплей. 

Какви са основните дизайнерски принципи, които екипът, създал razr, е следвал?

Усещането за оригиналния razr е в основата на дизайнерските принципи. Да постигнем тънкостта и размера на оригиналния razr например е граничило с почти невъзможност. Но ето че днес отново имаме удоволствието да затворим телефона с хлопване и да го приберем в малка дамска чаттичка или джоб на дънки.

Как постигнахте този впечатляващ сгъваем ефект? Каква е тайната?

[[{"fid":"355453","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":683,"width":1024,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

Тайната е в няколко аспекта. Най-важното е, че придобихме огромен опит преди години в работа с полимерни дисплеи (каквито имаше Moto Z2 Force – с нечуплив дисплей), както и уникалните панти, които успяхме да създадем. Именно това позволи телефонът да огъва дисплея вътре в тялото и да направи възможно той да бъде толкова компактен. Razr e единственият по рода си със Zero Gap затваряне. Разбира се, да се стигне до този точно форм фактор, размер и т.н. са изразходвани много усилия и проучвания, като в основата на всичко стои нуждата на клиента. Компанията проучи над 60 варианта на сгъваем телефон в рамките на развойната дейност, но в крайна сметка побеждава именно този, който виждате днес на пазара.

Какви потенциално нови преживявания би предложила тази уникална гъвкава форма за крайния потребител?

Първото и най-важно – пълното сгъване предполага да има много тънък и компактен телефон. Той може да се събира в малки джобове и т.н. При разгъване телефонът, разбира се, има пълноразмерен дисплей.

Второто, което бих отличил, е допълнителният дисплей, който позволява телефонът да бъде ползван затворен - например за да пишете съобщения, да снимате селфи, като гледате на втория дисплей, да боравите с Google Maps и какво ли още не.

Трето, този телефон е различният телефон. В момента, в който го извадите от джоба, приковавате внимание.

[[{"fid":"355454","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"3":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":683,"width":1024,"class":"media-element file-default","data-delta":"3"}}]]

Идеята за втори дисплей, благодарение на който потребителят може да разгледа набързо всички свои нотификации, е меко казано страхотна. Какво още можем да правим с него?

Вторият дисплей, всъщност, е доста функционален. Най-важното за него – можете да пишете съобщения, при снимане на селфи да се гледате, при слушане на музика да управлявате плейъра. Можете да ползвате навигация и въобще – да боравите с всички приложения. В момента, в който отворите телефона, докато ползвате конкретно приложение от втория дисплей, razr автоматично отваря на основния същата програма, за да продължите точно оттам, откъдето сте спрели.

Razr е и първият в света смартфон, поддържащ само eSIM. Какво е eSIM карта и защо ни е толкова необходима?

Новият формат на еSIM ( „embeddedSIM) представлява вграден в телефона чип, който носи цялата информация. Той може да бъде препрограмиран да използва оператор по наше желание. Само с едно обаждане, без да се налага личното ни присъствие. На практика телефонът е отключен към всички оператори, поддържащи този стандарт.

Няколко са основните ползи:

Първо: не е необходим физически носител.

Второ: еSIM е в пъти по-малка от нано-SIM картата и по-надеждна.

Трето: Можем да избираме с кого и по-какъв начин да се свързваме.

Само хората, които някога са притежавали апарат с капаче, могат да потвърдят колко приятно е усещането да можеш физически да затвориш на някого, като буквално го “хлопнеш”. Нито един смартфон днес не може да пресъздаде това усещане. Какви други позабравени преживявания възражда новият razr?

Самото отваряне на телефона е ритуал, който вълнува и създава усещане на носталгия. Имплементацията на дисплей теми, които имитират ретро клавиатурата на razr, носи много спомени, но определено хлопването при затваряне е най-емблематичното, което може да бъде сравнено единствено с въртене на шайба при стационарните телефони от 90-те. Аз лично свързвам razr с много любими филми, в които той неизменно придаваше стил и класа на главните герои.

[[{"fid":"355455","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"4":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":683,"width":1024,"class":"media-element file-default","data-delta":"4"}}]]

Razr определено попада във високия ценови клас. За кого бихте казали, че е предназначен този смартфон?

Razr ще търси целева аудитория главно сред хората, които имат нужда да изразят себе си чрез телефон, който им дава стил, неповторимост, класа. Именно със същите характеристики някогашният razr спечели сърцата на над 100 милиона души.

Доколко иновациите и въобще - какъв тип иновации ще бъдат определящи, за да се съживи потребителското търсене на пазара в момента?

В последните години забелязваме тенденция на развитие на социалните мрежи и специфичното общуване там, това даваше и тласък на развитие на камерите в телефоните. Хората търсеха последните модели телефони, за да правят все по-интересни и хубави снимки, за да бъдат харесвани в социалните мрежи. Следващата открита тенденция е в посока въвеждане и развитие на 5G технологиите, което ще предопредели тласък на търсене на 5G телефони. Те от своя страна биха дали много повече възможности за създаване на все по-обогатено съдържание и съответно консумиране на такова.

Hello, Moto бе едно наистина легендарно бранд попадение. Днес то е разпознаваемо от всеки. Какви нови маркетингови иновации бихме могли да очакваме от компанията за в бъдеще?

Запазването на идентичността на бранда е основен приоритет пред компанията. Освен легендарното, Hello, Moto, да не забравяме, че имаме едно от най-разпознаваемите лога в индустрията (M-сигнията). Естествено, целите са ни да продължим в този дух на иновации в маркетинга, като завръщането на razr ни помага много в тази посока.

Технологията на сгъваемите телефони е все още в зародиша си. Тепърва редица други технологии ще еволюират благодарение на нея. На фона на това - как си представяте следващия razr или въобще – следващия смартфон на компанията?

Представям си следващите модели да постигат ‘’уау’’ ефекта за клиентите в момента, в който ги предложим. Очакваме много производители да тръгнат по нашите стъпки, като това ще утвърди този форм фактор като нова норма. Ние знаем как да бъдем първи, това ще помогне на цялата индустрия да се развие.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ