Корабите се превръщат в основна дестинация при круиз ваканциите през 2017 г.

Корабите се превръщат в основна дестинация при круиз ваканциите през 2017 г.

Корабите се превръщат в основна дестинация при круиз ваканциите през 2017 г.

Ненадминато разнообразие от удобства и преживявания на борда – от Бродуей представления и дизайнерски магазини, през висша кухня, тематични заведения, клубове за деца, голф и блъскащи се колички, привличат още повече пасажери от различни възрасти за Пътешествия по вода за 2017 г. По данни на Международната асоциация на круиз линиите, круиз ваканциите отбелязват ръст от 1 милион пасажера за 2016 г. спрямо 2015 г, като достигат водещ за историята резултат от 24,2 млн. гости. Осем от десет круиз агенции очакват повече резервации за круизи и през 2017 г. Към момента само в европейските корабостроителници е договорено строителството на 48 круизни кораба на стойност 27 млрд. евро, при въведени в експлоатация 27 кораба през текущата 2016 г.

На какво наблягат круиз линиите през 2017-та? Ето някои от тенденциите: по-бърза интернет свързаност на борда; работа със световни брандове в спа-услугите, ресторантите, музиката, забавленията и магазините; увеличаващ се брой нощувки в даден порт по маршрута, за да се даде възможност на пасажерите да „вкусят“ и от нощния живот на дестинацията; още по-богат избор от гурме кухня и тематични ресторанти и др.

Очакванията за най-значим ръст са при масовите (стандартни) круизи – 57%, първокласните круизи – 50% и луксозните круизи – 41%. Двойките и семействата с деца са двете групи с най-осезателно присъствие на борда, следвани от компанните на по-големи роднински фамилии, групите по интереси, медените месеци и соло пасажерите. Хърватска, Исландия и Ирландия водят списъка на най-предпочитаните дестинации за 2017 г., замествайки традиционните Париж и Рим.

Круиз ваканциите са продуктът създаващ най-висок процент лоялност сред клиентите – 66%, следван от авиолиниите – 17%, организираните екскурзии – 11% и хотелите – 6%. Тази лоялност се дължи най-вече на постоянството на продукта, с непроменящо се високо качество и отлично съотношение на получената стойност спрямо похарчените пари от клиента.

Сред водещите фактори за ръста в броя на резервираните круиз ваканции от българи за следващата 2017 г. са отпадането на роуминга в Европа (телефония и достъп до мобилен интернет в цяла Европа на цени според индивидуалния договор на клиента в България), увеличаващото се общо вътрешно потребление в страната, покачващата се инфлация, спадът на лихвите по депозитите, намаляващата безработица и отпадането на визите за Канада. Друг фактор е и утвърждаването на български круиз агенции, специализиращи единствено в консултирането и предлагането на круиз ваканции за българските потребители. В този сегмент вече се наблюдава и профилиране на круиз агенции за масови, за първокласни и луксозни круизи.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ