Какво да очакваме от един луксозен ресторант?

Какво да очакваме от един луксозен ресторант?

Какво да очакваме от един луксозен ресторант?

За да се убедите,че един ресторант е наистина луксозен, обърнете внимание на три простички неща, които бият на очи още от вратата.

Първо – как ви посрещат?

Второ – как ви сервират?

Трето – как ви изпращат?

Луксозните ресторанти разполагат с хостеси, които имат задача да ви посрещнат и настанят в ресторанта. С две думи – да ви накарат да се чувствате специални още от входа. При липса на хостеси, със задачата е редно да се заеме персоналът на заведението.

Той трябва незабавно да ви обърне внимание и да не ви остави да чакате до входа повече от 10 секунди. Любезните домакини ще ви поздавят приветливо и ще ви попитат дали имате предварителна резервация. Ако нямате, ще ви предложат свободна маса и ще се поинтересуват каква предпочитате – до бара, близо до входа и т.н. Ще ви помогнат с връхните дрехи или ще ви упътят към гардероба, ако заведението разполага с такъв.

Преди да започне да приема поръчката, сервитьорът трябва да се представи и да уведоми, че ще бъде с вас тази вечер и с удоволствие ще ви помага при избора на ястия и напитки. Този подход позволява да установите по-лична връзка между него и вас. Всъщност, в обикновения живот правим същото. Напитките трябва да бъдат поднесени (ако сте ги поръчали), преди да бъде приета поръчката за основното меню.

Като правило, опитният сервитьор сам знае след колко време да се приближи до вас, за да вземе менюто - правилото е не по-късно от 7 минути. А ако изберете какво да поръчате по-бързо, истинският професионалист няма да пропусне знака ви, че сте готови. Сервитьорът трябва да попита дали сте успели да намерите ястия по ваш вкус и да предложи услугите си да ви помогне при избора, ако имате нужда от това. 

Професионалистът в своята област може да опише подробно компонентите на всяко ястие в менюто, както и да ви предложи подходящо допълнение към него. И разбира се, да не забравя, че има и клиенти със специфични, дори странни вкусове, но никога няма да си позволи коментар, намекващ за ирония. Това в един луксозен ресторант е недопустимо!

[[{"fid":"341332","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":400,"width":600,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

След като приеме поръчката, сервитьорът е длъжен да я повтори на глас. По желание на клиентите е длъжен да поясни колко ще се забави тя, както и други подробности – например реда, в който да бъдат поднесени ястията. При сервиране на ястията, той е длъжен да изрази на глас това, което е донесъл, и внимателно да постави съдовете пред вас, както и да попита дали бихте искали да повторите напитката, да предложи подправки, или да долее чашата ви, ако сте поръчали цяла бутилка. След това да ви пожелае добър апетит.

Празни чинии и чаши, мръсни салфетки и препълнени пепелници не трябва да са на масата повече от няколко минути. В момента на подреждането на масата сервитьорът трябва да се поинтересува за впечатлението от храната и да изслуша коментарите, а не да зададе въпроса протоколно, само защото така му е разпоредено. Накрая сервитьорът трябва да предложи десерт, чай / кафе или диджестив.

В края на посещение в ресторанта, сервитьорът е добре да попита как бихте желали да платите – с карта или кеш. Претендиращото за лукс заведение винаги поддържа POS терминал за разплащане. Много хора бъркат момента, в който услугата приключва, с момента на плащане на сметката. Ако след като ви вземе парите, сервитьорът не се мерне повече на масата, то този служител може да зачеркне всичките си предишни заслуги за вечерта. В края на краищата, когато гостите ви в къщи си тръгват, вие не отивате да миете чиниите, а ги изпращате любезно, подавате им дрехите, изразявате желание да ги видите отново. Такова е и златното правило за добрия ресторант. Сервитьорът трябва да ви придружи до края, не по-лошо отколкото биха го направили домакините, ако сте на гости. 

[[{"fid":"341409","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"4":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":374,"width":500,"class":"media-element file-default","data-delta":"4"}}]]  

Разбира се, в допълнение към всичко това, има и други важни критерии като температурата на блюдата, правилата на етикета, външният вид на сервитьорите. И не на последно място т.н. три кита на подходящата атмосфера - музиката, осветлението, температурата в заведението. Без да се спираме подробно на тях, ще отбележим само, че не бива да очаквате рок музика в класически луксозен алпийски ресторант с бели покривки, както и палаво диско осветление като за Нова година.

А ако искате да усетите как посрещат в истинските класни ресторанти, можете да посетите лукзозните заведенията «Леонардо» и «Фондю» в петзвездния комплекс «Лъки Банско», където ще се насладите на екзотична и вкусна храна, поднесена по всички правила на етикета.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ