Easy-R задава нова посока за Dacia

Easy-R задава нова посока за Dacia

Easy-R задава нова посока за Dacia

Вдигаш крака от спирачката и Sandero потегля. Чудо, Dacia автоматик? Е, не точно, но доста близко. В отговор на увеличаващия се трафик и задръствания в големите градове, инженерите на Dacia изобретиха Easy-R - автоматизирана механична трансмисия. Звучи доста сложно и стряскащо, но повярвайте ми не e такова. Да, наистина, сблъсквайки се за първи път с този вид трансмисия имах чувството, че карам лодка, но това беше за кратко. Щом преодолееш първото странно усещане, шофирането впоследствие става доста приятно и бих казал дори забавно.

Но нека да обясня накратко какво означава автоматизирана механична трансмисия и защо Dacia са се спрели на нея, а не например на стандартна автоматична предавателна кутия.

Ще започна отзад напред. Голяма част от автомобилите на румънската компания са в малките и средни класове, което говори за често каране в града. Малките автомобили са идеални за градски условия – маневрени са, икономични са, лесно се паркират. Но висенето в задръстванията е доста сериозен и понякога изнервящ момент, особено когато непрекъснато трябва да сменяш предавки и да натискаш и отпускаш съединителя. Ще кажете вземи си автоматик. Да, но той натоварва бюджета за нов автомобил с минимум 3000 лв., което не е политиката на Dacia. Затова те създават Easy-R – ръчна скоростна кутия без съединител, струваща 1400 лв.. Този тип предавателна кутия не е новост. Използва се и при други марки автомобили, като например Opel и Peugeot & Citroen.

Но как работи тази трансмисия? Easy-R на Dacia е снабдена с компютърно контролирани електромеханични механизми, изключващи съединителя, сменяйки предавка и след това отново задействащи съединителя. Компютърът използва три електромотора за смяна на предавките. EASY-R има два работни режима, пригодени да покриват всяка ситуация: Drive и Manual (импулсно превключване).

Карането на автомобил с такава предавателна кутия изисква известна практика. В режим Drive подаването на газ трябва да става плавно, ако искате да имате комфортно пътуване. Смените се извършват съобразно фактори като обороти на двигателя, скорост на движение, стил на шофиране и т.н. Не забравяйте, че това е механична кутия, което означава, че се отнема мощност при смяна на предавките, както е с педала за съединителя. Карането с натиснат до долу педал на газта, не е от най-приятните и въобще не го препоръчвам, стига да не ви се налага по-голяма мощност в определени ситуации, тъй като при всяка смяна на предавките ще имате чувство, че гребете в лодка.

Ако все пак искате да имате пълен контрол над скоростната кутия, препоръчвам да използвате Manual режима. Единственото, което трябва да правите е просто да следите индикатора за смяна на предавките или звука на двигателя и да работите в синхрон с тях.

Новата трансмисия е оборудвана на моделите Sandero и Sandero Stepway. На българския пазар тя се предлага в следните комбинации: 5-степенна за двигателя TCe 90 и 6-степенна за dCi 90.

Комбинирана с бензиновия двигател TCe 90, скоростната кутия EASY-R съчетава практичността с комфорта зад волана. С мощност от 90 к.с. и 140 Нм, двигателят TCe 90 е много отзивчив – дори при ниски обороти – и се чувства също толкова добре в града, колкото и извън него. С монтирана Stop & Start система, той изразходва средно  5,0 л/100 км, еквивалентни на CO2 eмисии от 112 г/км. Тези показатели са идентични с параметрите на механична скоростна кутия.

Дизеловият двигател dCi 90 с мощност от 90 к.с и 220 Нм и монтирана Stop & Start система, е комбиниран с 6-степенна версия на пилотираната скоростна кутия EASY-R. Средният разход на гориво е 3,8 л/100 км, еквивалентен на CO2 емисии от 98 г/ км. И тук показателите са идентични с тези на версиите, оборудвани с механична скоростна кутия.

Стартовите цени на Sandero започват от малко под 14 000 лв.

Повече подробности можете да намерите ТУК.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ