Volvo задава нов стандарт в строителството

Прага-София, Миро Майер

Прах, кал, пресечени терени - с това трябваше да се справят тежкотоварните камиони Volvo по време на „Дни на строителството 2016”. Най-новите иновации и технологични решения на известната марка, свързани със строителството, бяха представени в каменоломната кариера „Брънзов”, намираща се в околностите на Прага.

За събитието бяха осигурени 21 тежкотоварни машини. Участниците можеха да карат най-новите модели по три различни трасета. Огромните машини преодоляваха с лекота препятствията пред себе си. Камионите минаваха през огромни коловози от кал, спускаха се и изкачваха наклони, осеяни с камъни.

Шофьорите оцениха подобаващо камионите, оборудвани с най-новата скоростна кутия I-Shift с предавки за бавен ход. Тя е разработена специално за осигуряване на отлична тяга при потегляне при изключително ниска скорост. I-Shift с предавки за бавен ход, дава възможност за шофиране със само 0,5-2 км/ч и може да се справи с потегляне от спряло положение с товар от 325 тона. Това е изключително постижение при серийно произвежданите товарни автомобили с автоматизирана трансмисия.

Трансмисията се предлага с възможност за избор между директни и повишаващи предавки, с едно или две предавателни числа за бавен ход. В спецификацията може да се посочат и две допълнителни задни предавки за бавен ход. Предавките за бавен ход са добавени към обикновена скоростна кутия I-Shift. Някои компоненти са изработени от материали с висока якост, за да се справят с високите натоварвания. Скоростната кутия е с 12 см по-дълга от обикновената I-Shift.

I-Shift с предавки за бавен ход се предлагат с 13- и 16-литровите двигатели на Volvo Trucks при Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FH и Volvo FH16.

I-Shift Dual Clutch

Трансмисия на Volvo Trucks I-Shift Dual Clutch разполага с два входни вала и два съединителя, чрез които могат да бъдат избрани две предавки едновременно, като съединителят определя коя от тях да е активна в момента. I-Shift Dual Clutch е особено ефективна в условия, изискващи много смени на скоростите, например при хълмисти пътища или при пътища с много криволинейни участъци и завои или при шофиране в градове с много кръгови движения и светофари. Двата съединителя и ефективното прехвърляне на мощност са от изключително значение и при превоз на товари, които са нестабилни – например животни или операции с цистерни, тъй като недоловимите смени на скоростите предизвикват по-малко движение в самия товар.

Когато шофирате с I-Shift Dual Clutch, имате усещането, че разполагате с две скоростни кутии. Когато е избрана една предавка в едната кутия, следващата предавка вече е подготвена в другата. Когато съединителите са два, смяната на предавките се извършва без  прекъсване в подаваната мощност. В резултат въртящият момент на двигателя се запазва, а комфортът при шофиране се увеличава значително. I-Shift Dual Clutch се базира на I-Shift, но предната половина на скоростната кутия е проектирана с изцяло нови компоненти.

Една от много полезните нови иновации на Volvo е задвижващият преден мост със задно въздушно окачване, което прави шофирането доста по удобно и лесно. Освен това чрез въздушното окачване се постига по-голям просвет на камионите. И нещо много важно – благодарение на тази иновация, процентът на износване на частите е много по-нисък. Осен новото окачване от Volvo са помислили и за натоварването на предния мост, което увеличава значително капацитета на натоварване и повишава гъвкавостта на натоварването на машините. За по-добра маневреност е намалено теглото на тридемния мост. От Volvo държат много и на сигурността. В тази връзка инженерите на шведската компания са изобретили и внедрили електронна спирачна система с барабанни спирачки, което прави спирането безпроблемно независимо от товара.

Автоматичен контрол на сцеплението

Друго предимство при шофирането на камионите Volvo е функцията „Автоматичен контрол на сцеплението“ (Captions Automatic Traction Control). Специални сензори в колелата установяват незабавно дали някое от задните колела започва да се плъзга. Задвижването на предния мост се свързва за по-малко от секунда и товарният автомобил не губи нито скорост, нито въртящ момент. Системата беше демонстрирано нагледно в кариерата „Брънзов” със самосвал, натоварен с близо 30 тона каменна маса. Въпреки тежестта и пресечения терен камионът премина трасето без никакви затруднения.

Volvo Trucks e първият производител на товарни автомобили в света, който предлага автоматично задвижване на всички колела за товарните автомобили за строителството, подобно на използваното при много леки автомобили.

Volvo Dynamic Steering в комбинация с IFS

По време на тестовете в каменоломната „Брънзов” шофьорите имаха възможността да изпробват още една иновация от Volvo Trucks, а именно уникалното съчетание на независимото предно окачване –IFS с динамичното  кормилно управление от Volvo - Volvo Dynamic Steering - комбинация, която дава усещането на водача за перфектна управляемост. Разкрива качествата си при превозите на дълги разстояния, където разликата по отношение на стабилност, прецизност и контрол е значително осезаема по време на дългия работен ден, характерен за този сегмент.  Нещо повече, воланът е по-лек и по-плавен при ниски скорости.

Независимото предно окачване осигурява префектно поведение на пътя, а комфорта, предлаган от Volvo Dynamic Steering не само подобрява работната среда, но и намалява риска от професионални наранявания на водача по време на работа. Благодарение на независимото предно окачване, предните колела не се влияят едно от друго, което води до по-плавно и стабилно движение по магистралата. Управлението от типа кормилна рейка осигурява усещането за прецизност и контрол.

Вибрациите на волана, причинени от неравностите по пътната настилка, значително намаляват с Volvo Dynamic Steering. Резултатът е не само по-лек и плавен волан за водача, което означава и по-малко напражение в мускулите и ставите.

Комбинацията на тези две системи сега се предлага за Volvo FH и Volvo FH16.

Нова функция за повдигане на тандемния мост

Още една функция, която поставя Volvo Trucks в лидерска позиция. Системата  носи сложното и трудно запомнящо се име Bildtexter Tandem Axle Lift v2, но просто казано това е функция за повдигане на тандемния мост (втория задвижващ мост), когато товарният автомобил се движи без товар. Това осигурява до четири процента икономия на гориво в сравнение с шофирането, когато всички мостове са спуснати. Освен това шофирането със задействано повдигане на тандемния мост намалява радиуса на завой с един метър и прави сцеплението с пътя по-добро при плъзгави или меки повърхности.

Новата функция за повдигане на тандемния мост, предлагана от Volvo Trucks, е предназначена за транспортиране на тежки товари в едната посока и празни обратни курсове. Някои примери за това са превозът на дървен материал, на строителни и на насипни материали. 

Усилена броня за тежки условия

Не на последно място Volvo Trucks има усилената броня за тежки условия, оборудвана на Volvo FH. Усилената предница прави камиона подходящ за неравни пътища и тежки приложения като строителни дейности и превоз на дървен материал. Усилената броня за Volvo FH е базирана на същата инженерна концепция, както предницата на Volvo FMX, която е проектирана за работа при тежки строителни условия. Ъглите и предпазната кора са изработени от 3 мм стомана. Повдигнатата позиция на бронята допринася за отличния ъгъл на подход, който е над 20 градуса при камиони с по-високо шаси за строителството, което бе въведено за Volvo FH през 2014. Тегличът от чугун е сертифициран и проектиран да се справи с огромните 36 тона и може да бъде монтиран фабрично. Бронята е удължена с 132 мм напред, за да поеме първите удари при тежки условия, предпазвайки важни части като предните светлини.

Петосни камиони

За да отговорят на повишаващото се търсене на камиони, превозващи по-големи товари, Volvo пуска на пазара петосни камиони, със задвижване 10х4 и 10х6. По този начин скандинавският производител намалява риска от претоварване на мостовете и елиминира нуждата от външен производител на мостове и скъпоструващо преоборудване. Новите петосни камиони ще могат да превозват до 56 тона брутно тегло.

Всички тези иновации задават нов стандарт в строителството. Повече подробности за Volvo Trucks можете да намерите ТУК.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ