Американският щат Кентъки удари рекорд по посетители за бърбън-туризъм

Американският щат Кентъки удари рекорд по посетители за бърбън-туризъм

Американският щат Кентъки удари рекорд по посетители за бърбън-туризъм

В американския щат Кентъки, родно място на американското уиски тип бърбън, туристическите посещения, свързани с този алкохол, са достигнали рекордно високи нива през миналата година. Желаещите да вкусят от бърбън-туризма посетителите са се тълпяли в големи и малки дестилерии, разпръснати из щата, докато атракциите за производство на уиски са се отърсили от кризата, причинена от пандемията, съобщава Асошиейтед прес.

Посещаемостта на дестилериите, част от американската „Пътека на Кентъки-бърбъна“ (Kentucky Bourbon Trail), за първи път надхвърли 2 милиона души през 2022 г., обяви Асоциацията на дестилаторите в Кентъки (Kentucky Distillers' Association). Уважаваните производители на бърбън, както и новопрохождащи марки, са се възползвали от засиления интерес към специфичното туристическо преживяване.

С над 2,1 милиона посещения през 2022 г. бърбън туризмът в Кентъки лесно е надскочил предишния рекорд за най-много посетители - 1,7 милиона души, посетили „Пътеката на Кентъки-бърбъна“ през 2019 г., съобщиха от местното сдружението на дестилаторите. От там посочват още, че през последното десетилетие е отчетено 370-процентово увеличение на туристическите посещения, стимулирайки икономиката на американския щат, известен по света с производството си на спиртната напитка.

„Пътека на Кентъки-бърбъна“ представлява програма, спонсорирана от Асоциацията на дестилаторите в щата, за популяризиране на производството на уиски в Кентъки. Наименованието е вписано като защитена търговска марка.

18-те участващи в програмата големи дестилерии са имали 1,4 милиона посетители миналата година, докато по-малки 24 дестилерии са били посетени от общо 738 287 души, бележейки най-добрата им година досега.

В разгара на пандемията дестилериите в региона бяха временно затворени за посетители. След като ограниченията бяха премахнати, бърбън туризмът се завърна с нова сила. Според проучване, цитирано от Асоциацията на дестилаторите в Кентъки, туристите, предприели подобна туристическа обиколка, обикновено са по-млади, които харчат между 400 и 1200 долара за пътуването си, организират се в големи туристически групи и остават за по-дълго от средностатистическия посетител на Кентъки. Повече от 70 процента от посетителите не са жители на щата.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ