Ясни цели, конкретни казуси - безброй възможности за корпоративни обучения от СофтУни

Ясни цели, конкретни казуси - безброй възможности за корпоративни обучения от СофтУни

Ясни цели, конкретни казуси - безброй възможности за корпоративни обучения от СофтУни

Бързите темпове, с които се развиват технологиите, дигиталните и визуалните науки, налагат и нуждата от непрекъснато актуализиране на квалификациите при служителите. Затова мениджърите на компаниите е добре да правят поне веднъж годишно обучения за служителите си. Така ще знаят, че нивото и качеството на продуктите им се подобрява постоянно, казва Жельо Пенчев, директор „Бизнес развитие“ в СофтУни – компанията, предлагаща съвременни, достъпни и практически насочени обучения в областта на софтуерното инженерство, дигиталния маркетинг и дизайна.

 - Защо корпоративните обучения са важни за бизнеса днес?  

- Корпоративните обучения са част от развитието на компанията. Може да си представите служителите на една компания като хардуер, а знанията и уменията като софтуер: ако не се актуализира редовно, тогава рискувате да не работите с най-актуалната версия за пазара и да влошите качеството на продукта си.  Днес особено важно е да се подобрява нивото на умения и знания. С бързите темпове, с които навлиза дигитализацията и нуждата от повече умения, нараства и разбирането от страна на служителите за нуждата от познаване на специфични процеси, технологии и инструменти. Радва ме фактът, че все повече компании ни търсят, за да подобрят качествата и уменията на своите служители - това разбираме от зачестилите запитвания, които получаваме в СофтУни за организиране на персонални корпоративни обучения. 

-  Какво отличава корпоративните обучения, които СофтУни организира?  

 - Това, което отличава корпоративните обучения, организирани от СофтУни, е това, което ни отличава и като компания на пазара. Вече над 8 години сме експерти в разбирането и позиционирането на нуждите както на курсистите на СофтУни, така и на бизнеса. Ще дам пример: наскоро ни потърси компания, която искаше да подобри разбирането на служителите си, когато трябва да се провеждат кампании, съвместно с големи вериги на пазара. За да направим нещо персонално за тях, трябваше да създадем програма, която да реши конкретен техен казус - в случая, да подобри разбирането на един цял екип по управление на дигитални реклами и кампании.

Съобразяваме се с времето, в което могат да са на разположение служителите и даваме специфична рамка за провеждане - като може да бъде изцяло online, така и на място в офис на компанията. Така на бизнеса не се налага да планира, организира и провежда корпоративни обучения, дори не е нужно да има ясна визия за съдържанието им - трябва само да има ясни цели, конкретен казус, който трябва да бъде решен, а ние ще свършим всичко останало, благодарение на дългогодишното ни ноу-хау в провеждане на обучения и многобройни лектори, с които СофтУни работи. 
 
- Как една компания може да получи корпоративно обучение от СофтУни, какви са стъпките? 

 - Най-важното предварително уточнение е, че не е нужно да си партньор на СофУни, за да получиш възможност да проведеш чрез нас корпоративно обучение за служителите си. Когато компанията е наш партньор от Диамантеното или Златното ниво на партньорство, е по-лесно да организираме обучение, защото вече познаваме партньора и неговия продукт. Също така, за нашите партньори има допълнителни отстъпки, и позициониране сред общността на СофтУни, която към днешна дата надхвърля 300 000 души. Разбира се, ние сме отворени за всички, които искат да учат, затова отделяме нужното внимание и отговаряме с професионализъм на всички запитвания, които имаме, независимо дали са от компании-партньори или от такива, които ни търсят само за провеждане на персонално корпоративно обучение. 

А ето и стъпките, през които минаваме при организиране на корпоративни обучения: всичко започва с конкретен казус или нужда, която компанията има, за да се подобри нивото на служителите към даден момент. Провеждаме среща, на която събираме нужната информация, по която да организираме следващите стъпки в провеждането. Коментират се допълнителни условия като: кога би било удобно да се проведе, дали да бъде присъствено или online, колко души ще участват, как ще се определя изхода от обучението - като тук може да се валидират придобитите знания чрез тест или обратна връзка от лектора по желание. Накрая приключваме със снимки, подготвяме малка статия, за да информираме общността за проведеното обучение и даваме грамоти за участие в корпоративно обучение. Най-важното е, че чрез СофтУни бизнесът успява да вдигне нивото на продуктите, които произвеждаме в България. Чувствайки се отговорни, полагаме огромни усилия, за да предоставим най-доброто съдържание на нашите партньори.  

- Кои са най-интересните и ефективни обучения, които проведохте през последната година?  

 - За пример ще разкажа за няколко компании, с които реализирахме вече такъв тип продукт, без да бъдат част от партньорската ни листа. Голяма компания-лидер в категория „Напитки – безалкохолни/минерални води“ премина през цялостно обучение по управление на онлайн общности. Друга компания от сектор медии пък помогна на своите служители да подобрят знанията и уменията си в направление стратегическо развитие, маркетинг и реклама. Провеждаме и цялостни академии, за да подобрим и изградим дори нужните кадри за различни индустрии в България. Безспорно е и знанието, което може да предоставим в сферата на информационните технологии. Провеждаме регулярни срещи с компании от сектора, за да разберем специфични нужди към даден момент на пазара, след което намираме най-добрите и подготвени лектори по нови технологии. Така помагаме на бизнеса да надгради знанията и уменията на служителите си, като разчита на СофтУни за това.

- В кои случаи бихте посъветвали мениджърите и собствениците на бизнеси да организират корпоративни обучения за своите служители? 

 - Всеки момент е подходящ. Няма служител или компания, която да е достигнала максимума на своя продукт и на знанията, и уменията на служителите си. Всеки ден навлиза нова технология, добра практика или нов начин за правене на нещо. Важно е да бъде регулярно провеждането на обучения за служителите, независимо дали е на тези, които сега започват работа в компанията или за тези, които са там от основаването ѝ. В СофтУни имаме безброй възможности за обучения, които може да предоставим за компании от IT сектора, дигиталния маркетинг и визуалните изкуства. Съветвам мениджърите на компаниите да правят поне веднъж годишно обучения за служителите си. Така ще знаят, че нивото и качеството на продуктите им се подобрява постоянно.  

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ