"Болшой" срещу Болшой театър

Болшой срещу Болшой театър

"Болшой" срещу Болшой театър

Интересен казус се заформя след като швейцарската компания Danceria AG обяви, че възнамерява да забрани на Болшой театър пускането на афиши, програми и брошури под марката „Болшой” по време на международни изяви.

Швейцарската компания държи международните права за марката, а една от сферите й на дейност е производството на водка под същото име. Заканата й е ответна реакция на намерението на управата на Болшой театър да забрани производството на водка „Bolshoj”, разказва вестник "РБК daily".

До 1988 г. швейцарската компания и държавното предприятие, управляващо Болшой театър са имали съвмества дейност за производство и продажба на балетни аксесоари. Швейцарците обаче още тогава предвидливо направили международна регистрация на марката "Bolshoj" в няколко категории, включително в "алкохолна продукция" и „реклама, публикации”.

След разпадането на СССР съвместното предприятие прекратило съществуването си, но Danceria запазила международните права върху марката. През 1993 г. правата за използване на бранда в категорията за алкохолна продукция били прехвърлени на дъщерната фирма Mello Traiding AG, която произвежда водката и я доставя изключително за търговия в магазини duty free.

В същото време, през 2005 года Болшой театър бил регистриран като търговски знак в руското патентно ведомство. Патентът включва изрична забрана за използване на изображението на сградата, а също и на думата „Болшой” при всякакъв вид дейност.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ