В повечето случаи няма значение какво питате, а как го питате

В повечето случаи няма значение какво питате, а как го питате

В повечето случаи няма значение какво питате, а как го питате

Всички лидери имат една обща черта – умеят  да общуват с другите откровено. Не знаем дали ще станете по-добри лидери, ако се научити да задавате добри въпроси. Но може да помогне. Защото, независимо дали говорите с клиенти или  интервюирате кандидати за работа трябва да можете да стигнете до умовете и сърцата им. И да им влияете. И нещо много важно: в повечето случаи няма значение какво питате, а как го питате.

Ето някои от съветите на Harvard Business Review за това как да  задаваме по-добре въпросите си: 

Бъдете любопитни

Мениджърите, които говорят твърде много са глухи за нуждите на останалите. Тъжно, но факт някои лидери се възприемат като прекалено велики, след като всички отнасят проблемите си до тях. Истината е друга. Когато много говарят това е знак, че те са несигурни в способностите си. Но са убедени в своя блясък. Това поведение ги оставя без шанс да чуят ценна информация за клиенти, партньори, служители. Това са хората, за които всеки управлянец трябва да знае най-много и на които да вярва най-силно. Любопитството е есенцията на добрите въпроси.

Задавайте отворени въпроси

Лидерите трябва да задават въпроси, които да накарат хората не да рецитират какво се е случило, но също и какво те мислят за него. Отворените въпроси ще ви предпазят от вземане на решения, базирани на предположения, а може да предизвикат и някои изненадващи отговори. Въпросите, които започват с какво, как, защо окуражават диалога.

Бъдете ангажирани

Покажете, че се интересувате от това, което питате с изражението на лицето си или с езика на тялото. Това кара отсрещната страна да разкрие повече подробности, които може да са важни.

Не си затваряйте ушите за лошите подробности

Мениджърите често показват с поведението си, че не искат да чуват лоши новини. Голяма грешка. Това може да накара служителите им да се страхуват да им ги казват. Бъдете внимателни към подробностите. Слушайте цялата история и помнете, че проблемите на екипа са и ваши проблеми.

Умението да задавате добри въпроси култивира среда на откровеност и кара хората около вас да не се притесняват да говорят с вас на всякакви теми. Сигурно, че това влияе върху добрите резултати на екипа и повишава доверието вътре в него.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ