Започва изграждането на кръстовищата на бул. „България” и Лъвов мост

Започва изграждането на кръстовищата на бул. „България” и Лъвов мост

Започва изграждането на кръстовищата на бул. „България” и Лъвов мост

В Столична община е получено одобрение от Европейската инвестиционна банка на финансирането на инвестиционния проект на Столична община за рехабилитация на уличната мрежа в размер до 50 млн. евро. Това заяви в интервю за БТА кметът на София Йорданка Фандъкова.

По думите ѝ окончателното решение на борда на банката се очаква да бъде взето в началото на септември тази година. „Това ще ни позволи през следващите три години да изпълним цялостна реконструкция и рехабилитация на основни пътни артерии в града,” заяви кметът на София.

Включени са 21 обекта от основната транспортна инфраструктура на града, за които се провеждат процедури. Основен ремонт предстои на бул. „Цариградско шосе", бул. „Ботевградско шосе", бул. „Владимир Вазов", бул. „Сливница", Панорамният път, ул. „Козлодуй" и оставаща част от бул. „Прага".

През тази есен се очаква да започне строителството на бул. „Копенхаген", предстои цялостна рехабилитация на трамвайната линия по бул. „България", заедно със спирките, очаква се скоро и разрешението за строеж на кръстовище на три нива на Лъвов мост.

Проектът за кръгово движение на булевардите „Иван Гешов" и „България" е на стойност 22,4 млн. лева без ДДС. Идейното транспортно-комуникационно решение предвижда вантова конструкция за кръговото. То представлява напрегната стоманобетонова конструкция, която се държи на 12 въжета във вътрешния кръг, закачени на голяма колона в центъра на кръстовището и поддържана чрез други четири въжета, захванати за 4 колони на всеки от лъчите на кръстовището. Колоната ще бъде с диаметър между 2,70 и 2,90 и висока около 20 метра. Пилотното фундиране ще бъде на дълбочина 8 метра.

Подходите към кръговото ще бъдат от четирите лъча на кръстовището, като по-особено е решението в посока от бул. „Цар Борис Трети" по бул. „Иван Гешов" към „България". На мястото на сегашния светофар и пешеходно преминаване при ул. „Урвич" се предвижда изграждане на пасарелка (стълбищна площадка). Под нея ще се намират т. нар. фиби, които позволяват на правото движение от „Цар Борис Трети" да влиза в локалите, а на идващите по ул. „Урвич" и „Георги Софийски" да се качат на рампите. Рампите започват веднага след пасарелката и „изяждат" 2 метра от зелените площи, къдто ще бъдат основите им. Наклонът, с който се приближават към кръговото, е 5%.

Проектът предвижда тролеите да продължават да се движат на ниво терен, трамваите по „България" – също, като двете линии ще се раздалечат, за да може контакнтната мрежа да мине под кръга на кръстовището.

Кръгът е с вътрешен диаметър 45 метра и външен 56 метра. Горната му височина е 7 метра, а долната – 6 метра. Според строителите е възможно намаляване на радиуса на кръга, но това ще покаже техническият проект. Подлезът ще се запази, търговските обекти в него няма да бъдат засегнати, но някои от другите помещения със сигурност ще бъдат премахнати, заради голямата колона, която трябва да мине през него.

Времето за изграждане на обекта ще е 230 дни.

Новото транспортно решение на кръстовището на бул. "Сливница" и бул. "Мария Луиза" (Лъвов мост) е пътен възел на три нива, осигуряващ всички видове автотранспорт – автомобилен, трамваен, тролеен и метро.

І ниво. На височината на сегашното кръстовище се предвижда кръгово кръстовище около съществуващия Лъвов мост, като се предвиждат два нови моста над реката. Решението на кръговото кръстовище е съобразено с булевардите "Сливница" и "Мария Луиза" и положението на съществуващия Лъвов мост с цел неговото запазване.

ІІ ниво. Предвиждат се два транспортни тунела: северен и южен по бул. "Сливница", които осигуряват директното движение в двете посоки – към Сточна гара и улица "Опълченска".

ІІІ ниво. Преминава метрото и пешеходното движение в пешеходен тунел. Ще бъдат изградени и два нови моста над р. Перловска.

Строителството на бул. "Копенхаген" включва цялостна подмяна на пътната настилка, ремонт на отводняването и водопроводите, понижение на бордюрите и ремонт на светофарите. Реконструкцията на булеварда обхваща участъка от ул. "Обиколна" до ул. "Самоковско шосе". Проектът предвижда и изграждане на ново улично осветление, включително по ул. "Самоковско шосе". Предвижда се и продължение на бул. "Копенхаген" от ул. "Обиколна" до ул. "Самоковско шосе" след пътен възел при бул. "Цариградско шосе".

При изграждане на новото пътно решение ще бъде засадена нова растителност, като е предвидено засаждане на фиданки и жив плет в шахматна композиция по продължение на разделителните ивици и озеленяване на тротоарните пространства. Според заданието на проекта, ще бъде реконструирана и съществуващата телефонна и електромрежа.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ