КЗП създава помирителни комисии за разрешаване на потребителски спорове

КЗП създава помирителни комисии за разрешаване на потребителски спорове

КЗП създава помирителни комисии за разрешаване на потребителски спорове

Комисията за защита на потребителите (КЗП) започва кампания за ефективно разрешаване на потребителските спорове, съобщиха от институцията.

Тя се заключава в организирането на т.нар. помирителни комисии, които да работят за извънсъдебно разрешаване на конфликти между клиенти и представители на бизнеса.

Смисълът на създаването и съществуването на помирителни комисии, като един от съвременните европейски способи за извънсъдебно решаване на спорове, е да действа безпристрастно при установяване на истината, като дава възможност на всяка от страните да изложи позицията си и да се запознае с всички факти и аргументи на другата страна, обясниха от КЗП. Разглеждането на спора от помирителна комисия няма за цел да замести съдебните дела. Производството пред помирителната комисия е допълнение и алтернатива на съдебното производство, като потребителите доброволно решават дали да използват тази възможност за удовлетворяване на претенциите си.

Действието на подобен способ е проява на готовност и отговорност не само от страна на държавните органи, но и на търговците, коментират от Комисията.

КЗП си поставя за цел да повиши ефективността, бързината и точността при разрешаване на възникнали спорове между потребители и търговци, като създаде добра практика в отношенията търговец-потребител.

За да може целта да стане факт, а помирителните производства по-ефективни, КЗП обяви, че ще подкрепи и високо ще оцени съдействието и готовността за активно участие на представители на търговците в доброволното производство и повишаване на потребителската култура.

Положителният аспект на подобна практика ще е повишаване доверието на потребителите, утвърждаване на добрия имидж и име на фирмите, гарантиране на равнопоставеността и не на последно място намаляване на разхода на емоции, време и ресурси. Спорещите страни ще могат и занапред да се ползват от този способ, ще могат по-свободно да комуникират помежду си и да решават въпроси от взаимен интерес, без да утежняват отношенията си и да натрупват негативи към едната или другата страна.

Инициативата на КЗП започва с изготвянето на списък на търговците, дали съгласието си за участие в помирителни производства, провеждани в Комисията за защита на потребителите. Този списък ще бъде публичен и достъпен на интернет страницата на КЗП www.kzp.bg.

Всички търговци, които желаят да изразят съгласието си за участие в помирителните производства, могат да направят това, като попълнят приложената бланка и я предоставят на вниманието на председателя на КЗП.

Давайки съгласието си за участие в помирителните производства с попълването на „Заявление за съгласие” и предоставяйки на потребителите бланките на КЗП „Заявление за помирително производство” в търговските си обекти, търговците декларират готовността и желанието си за прозрачни и коректни отношения с потребителите.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ