Крайни рекламни мерки или най-тъпите рекламни провокации

Крайни рекламни мерки или най-тъпите рекламни провокации

Крайни рекламни мерки или най-тъпите рекламни провокации

За да хванат потребителите, производителите често искат от рекламните компании да прекрачат границата на позволеното, пише руското издание на сп. "Форбс". Компания JTI в рекламата на цигари Hamlet използва джуджета, които имат проблем с използването на тоалетната. Модната къща Cassidy — снимки на затворници в нацистки концлагер. В реклама на Bentley мъж с костюм и вратовръзка, важно седнал в кресло, показва среден пръст.

Какъв ефект дават подобни хулиганства? Провокацията има непредсказуем резултат - може да е плюс, може да е минус. "Марката е задълго, а провокацията е като метеор. Уверени ли сте, че ще успеете дълго да поддържате бранд-провокатор? Тези, които са успели, са малко", предупреждава директорът по стратегическо планиране на Grey Moscow Малик Умбетбаев.

Някои обаче не се плашат. "Шоковата стратегия е като вик в препълнена стая. Ако държавният регулатор сметне рекламата за оскърбителна, за това ще пишат всички. Рекламодателят ще плати няколко хиляди рубли глоба, а ще получи пиар за много повече пари. Колкото по-бързо забранят рекламата, толкова по-сладък е забраненият плод и по-широко е обсъждането му", казва Маргарита Тищенко от рекламната агенция R&I Group.

Ето няколко "знаменити" реклами, впечатлили руското издание.

"Мама мие прозорци. Туп"

През март по тротоарите из Ставропол се появяват контури на паднала от прозореца жена с кофа и парцал. След няколко дни излизат и банери, на които пише "Нашите прозорци нямат нужда от миене - пазете майките си" и координатите на фирмата. Мненията за рекламата са разделени - някои я смятат за цинична, други - за много креативна, защото не оставя никого равнодушен. Собственикът на фирмата твърди, че е проработила и имат добри продажби.

"Закопай тъщата в пясъка само за 399 долара"

Туристическата агенция от Екатеринбург се хвали, че рекламата е имала голям успех и разширили бизнеса по целия Урал. Но не се канят да повторят провокацията, сега имиджът им е на сериозна компания, привличат клиенти с намаления и бонуси. Мненията и тук са разделени - едни смятат, че рекламата желязно привлича внимание, а други - че и провокацията трябва да е с вкус.

"Ще си го получите"

Това е рекламата на вестник "Твоят ден" в Москва и Петербург - на билборда огромен юмрук пробива вестникарската страница. Всекидневникът разиграва на лотария всеки месец златно кюлче от 1 килограм. От редакцията твърдят, че тиражът в двата града се вдигнал с 34%, докато течала рекламната кампания. Специалистите обаче смятат, че двусмислеността на посланието не е добра.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ