Луксът стана нещо по-малко и лично

Луксът стана нещо по-малко и лично

Луксът стана нещо по-малко и лично

Промените в световната икономика след кризата доведоха до промяна в разбирането за лукс. Определението за луксозно днес не е същото както преди 5 години. Това смятат 65% от анкетираните участници в проучване на възприятията на потребителите, извършено в Америка в периода септември-октомри от Ipsos Mendelsohn.

Изводите на изследването гласят, че желанието на хората да получават преживявания, свързани с луксозни стоки и услуги, не се е изчерпало, отбелязва AdvertisingAge. То обаче е било предефинирано в настъпилата нова епоха. Летвата е снижена при определянето на това кое е скъпо удоволствие. Луксът вече се изразява в нещо по-малко, по-лично и интимно.

92% от участниците в проучването се съгласяват с твърдението „За мен малките неща, с които се глезя, могат да бъдат също толкова значими, колкото придобиването на голям луксозен продукт“. Изкушенията се оказват разрастваща се категория. Те са по-чести, на по-ниска цена, по-малко драматични, но по много начини също толкова задоволяващи.

Цената продължава да играе ключова роля в съвременното възприятие за лукс. Повечето от анкетираните участници казват „когато реша да придобия луксозна вещ търся път да открия най-добрата възможна цена“. Ако един луксозен продукт обаче бъде предложен на разпродажба, това намалява имиджа му на нещо луксозно.

Дефиницията за лукс е винаги субективна, защото скъпото и ценното е такова в очите на този, който го наблюдава. Този избор обикновено е силно емоционален.

Запитани каква е била последната им луксозна покупка, анкетираните са отговорили автомобил Mercedes, BMW и Lexus и същевременно Mini Cooper, Corvette или Prius. Много от хората са цитирали марки, които са традиционна икона на лукса - Cartier, Tiffany или Louis Vuitton. Пътуванията са били посочени като лична покупка на луксозна услуга, която е била повод семейството да прекара време заедно. Независимо дали става дума за СПА процедура или маникюр, потребителите обясняват покупката на допълнителната услуга на висока цена с отговора „Заслужавам“.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ