Новото нормално е старото нормално, но на качествено друго ниво

Новото нормално е старото нормално, но на качествено друго ниво

Новото нормално е старото нормално, но на качествено друго ниво

Рецесията тотално пренареди икономическия ред. В тази ситуация някои компании целят единствено да оцелеят. Други се лутат в несигурната и променяща се среда в търсене на своето място на пазара, когато всичко се "върне към нормалното". Какво обаче е новото нормално? То се оформя от две мощни сили. Едната е преоткритата роля на иновациите и адаптивността, а другата е връщането към устоите на ефективността и рационалността. Новото нормално за бизнеса е връщане на старото нормално, но на качествено ново ниво, на много по-бързи обороти и с нови играчи.

"Винаги сме правили така" вече не работи 

Пред мениджърите се отварят невиждани досега възможности, но и конкуренцията никога не е била по-мощна. Вече няма запазени територии, няма непреодолими бариери, единственото условие за успех е строгата рационалност на вземаните решения. Всеки застой, грешен ход или нерационално решение дава шанс на съперниците да засилят позициите си. Мисленето от типа „ще постъпим така, защото винаги сме правили така” вече е не само погрешно, но може да се окаже и фатално. Умните решения изискват не само да се обмислят всички възможни алтернативи, но и да се подхожда иновативно, т.е. постоянно да се търси новото, по-добро решение. Губи този, който спре да се развива.

Константин Стойчев, целият текст - в „Мениджър” през февруари

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ