От предприемач до експерт - израстване в 5 стъпки

От предприемач до експерт - израстване в 5 стъпки

От предприемач до експерт - израстване в 5 стъпки

Собствениците и управители на бизнес, които се ползват с репутацията на експерти в тяхната сфера на дейност, често имат явно предимство пред конкурентите си. Да кажем, вие имате фирма за имоти и в същото време един по-изявен съперник, чиито цени и оферти са конкуренти на вашите. Но за разлика от него, който разчита главно на рекламата в специализираните печатни издание и сайтове с оферти за продажби и наеми, вие сте по-популярен, защото сте говорили по местното радио, името ви е било споменавано в новините и сте си създали име.

Отнема търпение и време, за да стане човек разпознаваем експер, пишат авторите в сп. Entrepreneur. И повече от всичко останало е необходимо системно и продължително действие.

Пет са стъпките, които можете да предприемете, за да си изградите лична марка и от това да спечели бизнеса ви:

    1. Направете си блог. За да се утвърдите като експерт, трябва да дадете на хората основание да вярват, че вие наистина владеете достатъчно високо ниво на компетентност. Няма по-лесен начин да го направите от създаването на блог. Той ще ви даде възможност да споделяте с много хора мнението си по всяко едно време, на всяка тема, без да плащате.

    2. Предложете себе си на пазара. Като експерт, вие имате своя собствена марка. Самите вие ставате продукт, който промотирате и този продукт е различен от този на основния ви бизнес. Въпреки че може да имате маркетинг план за фирмата ви, трябва да си създадете отделна стратегия за себе си като експерт. Маркетингът, който правите за бизнеса ви и за себе си могат да се захранват един друг. С други думи тези, които ви търсят и откриват заради опитите ви да рекламирате себе си, ще започнат да ви търсят и заради бизнеса ви.

    3. Създавайте съдържание, което привлича. От ключово значение е да предлагате на публиката си нещо, което я интригува и я предизвиква да иска още от него. Не е задължително да бъдете съвършен писател. Ако разгледате някои от най-успешните книги ще видите, че много от техните писатели не могат да нарекат себе си автори-експерти. Идеята е да направите съдържание (текстово, вербално, на презентации), което кара кръвта ви да кипи. Ако се палите от своята тема, ентусизамът ви ще обване вашите текстове, видеоклипове, ауди записи. Това е много важно, за да комуникирате с публиката си.

    4. Създавайте продукти. Като използвате за основен пример блога си можете да създавате продукти с вашето име, които хората ще започнат да търсят. Например електронни книги, аудио и видеопрограми, семинари в интернет, уъркшопове и текстово съдържание. Не е задължително да ги отлагате, докато сайтът ви не генерира супертрафик.

   5. Преминете на следващото ниво. Има безброй начини да капитализирате персоналната си марка, когато тя расте. Можете да се регистрирате като експерт, към който могат да се обръщат медиите, колегите, начинаещите във вашия бранш, публичните и образователните организации. Накарайте хората да разберат за вас чрез връзки в социалните мрежи, събития, където се установяват контакти или чрез сайта ви, където можете да давате съвети от своя опит.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ