Успешни модели за растеж на бизнеса след кризата представени на форума в Пловдив

Успешни модели за растеж на бизнеса след кризата представени на форума в Пловдив

Успешни модели за растеж на бизнеса след кризата представени на форума в Пловдив

Компаниите, които не спряха да инвестират в персонала, да се занимават изключително и само с основната си дейност и поддържат различни форми за общуване и управление на отношенията с клиентите оцеляха в кризата и се развиват. Това посочи като окрояващи се характеристики на конкретния модел на справяне с последствията от глобалната финансова депресия Георги Ранделов, изпълнителен директор на "Майкрософт България". Той бе един от участниците във втория панел на провелия се днес в Пловдив първи за тази година форум от поредицата планирани бизнес срещи в различни градове на страната, която се организира от сп. „Мениджър”. Тематиката на втория панел беше насочена към бизнеса, инвестициите и печалбите на компаниите.

Успешен модел за справяне с кризата, но в по-глобален мащаб очерта и Владимир Каролев, управляващ съдружник в Балканска консултантска компания. Страните, които без проблеми преминаха през финансово трудните последни три години са с малък бюджетен дефицит, ниски нива на дълг и гъвкав пазар на труда, посочи той.

„Като гледаме тези характеристики, би трябвало България сега тепърва да излиза от кризата. Това, което спира този процес у нас, е пазарът на труда”, коментира Каролев. Налице са и различни пречки пред стартиране на бизнеса като много разрешителни и лицензионни режими, например. От 2007 до 2011 г. практически бе спрян процесът на приватизация и преструктуриране на държавния сектор, допълни Каролев.

На форума бяха представени и два продукта, които са насочени към улесняване на работата на бизнеса. Димитър Василев, мениджър развитие на ключови клиенти, "Майкрософт България" запозна участниците във форума с предимствата на облачните технологии и представи продукта „Офис 365”, който ще стартира в България в края на юни. С него може да се работи отвсякъде, което създава възможности за по-добра екипна работа, по-добро съхраняване на документи и създаване на професионален вид на фирмения сайт.

Шезаи Шекиров, ръководител направление „Подпомагане на малки и средни предприятия в СИБанк представи инициативата „Джерами”, която е по линия на Европейския инвестиционен фонд. Тя решава два от основните проблеми на малкия бизнес – скъп финансов ресурс и недостиг на обезпечение, обясни Шакиров. Инициативата гарантира частично кредитите и намалява два пъти необходимите ресурси за неговото обезпечеване. Ресурсът е по-евтин, защото лихвите са с 2-3% по-ниски, добави той.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ