Ще пътуваме с еднократент хартиен билет за метрото в София и след 1 юни

Ще пътуваме с еднократент хартиен билет за метрото в София и след 1 юни

Ще пътуваме с еднократент хартиен билет за метрото в София и след 1 юни

Еднократният хартиен билет за метрото в София ще продължи да се продава на касите на метростанциите и след 1 юни. Това реши на днешното си заседание Столичният общински съвет, приемайки промените в Наредбата за реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт на територията на Столичната община. 

От тези билети дневно се продават около 32-40 хиляди броя, от които приблизително 70% се купуват на касите на метрото, пише в доклада, чийто вносители са общинските съветниците Зафир Зарков, Карлос Контрера и Радослав Влахов. Те посочват, че интересът към този билет е очевиден и отпадането му би довело до напрежение спрямо ползващите услугата на масовия градски транспорт в София. 

Припомняме, че миналата година Столичният общински съвет прие нова тарифна политика, която да организира по нов начин превозните документи в градския транспорт на София. Бяха въведени изцяло нови дългосрочни и краткосрочни превозни документи като: 

  • билет 30+, позволяващ неограничен брой прекачвания в рамките на първите 30 минути от неговото валидиране;
  • билет 60+, позволяващ неограничен брой прекачвания в рамките на първите 60 минути от неговото валидиране;
  • 24-часова карта за всички линии, включително нощен транспорт; 
  • 72-часова карта за всички линии; 
  • карта за календарна седмица с агрегация, включваща 5 поредни карти с агрегация; 
  • младежка карта за младежи до 26 години; 
  • карта за родители, ползващи отпуск за отглеждане на дете до 2-годишна възраст; 
  • възможност за разсрочено плащане на годишна карта за всички линии на 3 вноски;
  • годишна ученическа карта;
  • годишна студентска карта; 
  • годишна младежка карта за младежи до 26 години.

През декември 2022 г. приблизително 41% от пътуващите в градския транспорт използват годишни карти. В сравнение за същия период за 2021 г. те са 37%, а през 2020 г. - 35%. Общият брой на продадените персонализирани карти за всички линии е 42 000, пише още в доклада за изменението на Наредбата за реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт на територията на Столичната община. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ