Би Би Си за откриването на Дунав мост 2

Би Би Си за откриването на Дунав мост 2

Би Би Си за откриването на Дунав мост 2

Двама работници от Видин и Калофат, работили от самото начало по изграждането на Дунав мост 2 прерязаха днес в късния следобед лентата на официалоното откриване на обекта. Деца от България и Румъния в традиционни носии на двете държави държаха лентата. На церемонията присъства и еврокомисарят по регионално развитие Йоханес Хаан.

Очаква се общо 415 000 превозни средства да преминават по новото съоръжение между Видин и Калафат през първата година след отварянето му - от тях, общо 186 000 коли, 20 000 автобуса и 209 000 камиона, както и 4745 влака в двете посоки, от които 730 пътнически влака и 4015 товарни влака.

В края на периода, през 2030 г. броят на товарните влакове в двете посоки се очаква да достигне 8504. Прогнозира се и трафик от Гърция, Турция, Македония и съседния район на Сърбия.

*****************

„Фанфари за откриването на дълъг миля мост над Дунав” е едно от новинарските заглавия на британската обществена медия Би Би Си. Поводът: откриването на Дунав мост 2 при Видин. Автор на репортажа е британецът Ник Торп.

„Дългоочакван нов сухопътен и железопътен мост над река Дунав се открива с голяма церемония между Видин, България, и Калафат, Румъния”, пише той и посочва, че с дължината му от 1791 метра това е един от най-дългите мостове на Дунав. „Българите се надяват, че ще съживи изоставения северозападен регион на страната си”, пише той. „Румънците се опасяват от загубата на ценни пътни такси от преминаването на камионите по старите им маршрути през столицата Букурещ”, допълва.

За Европейската комисия, която предоставя най-големия дял от финансирането, новият мост е значително парче от пъзела на транспортните коридори, проектирани да стимулират растеж и възможности из отворения континент, посочва материалът.

Мостът ще улесни хора като собственика на транспортна фирма със 70 камиона и 16 кораба за пренос на стоки през Дунав Илия Илиев, който се радва, че ще се съкрати 500 километра от маршрута на камионите си от Югоизточна Европа към Близкия изток и Западна Европа. Фирмите за превоз на пътници, като тази на Красимира Сенова, също не крият ентусиазма си. Сенова обяснява, че досега българските студенти, които учат в университета на Крайова, Румъния, е трябвало да плащат скъпи фериботни такси, за да стигнат до града, който е едва на 84 км. Сега пътят им се скъсява до малко повече от час.

„В част от България, където всеки брои стотинките си – най-малкият дял на левовата валута – тя смята, че мостът ще й даде възможност да намали между 50 евро (42 паунда, 67 долара) и 100 цената на седмичната екскурзия на човек до Трансилвания или до Париж”, посочва още репортажът.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ