Забраниха на "Виваком" заблуждаваща търговска практика

Забраниха на Виваком заблуждаваща търговска практика

Забраниха на "Виваком" заблуждаваща търговска практика

Комисията за защита на потребителите забрани заблуждаваща търговска практика и санкционира мобилия оператор "Виваком", който е рекламирал интернет достъп „с минимална скорост 144 kbps за пренос на данни”, но не я е осигурил.

Това съобщи Комисията за защита на потребителите и подробно разясни случая.

Клиент сключва едногодишен договор с фирмата, привлечен от обещанието, инсталира 3G USB модема, който му дават, за да ползва услугата, но установява, че връзката е много бавна, а на моменти „блокира” (понякога с часове).

Когато иска обяснение от мобилния оператор за несъответствието, научава, че интернет трафикът в неговото населено място се осигурява през 2G мрежа. Фирмата планирала да обезпечи 3G покритие през третото тримесечие на 2010 година, което е след изтичането на договора на клиента.

Проверката на комисията установи, че в обектите на търговеца са поставени на видно място брошури, които рекламират услугата в комплект с 3G модем, със следния текст: „Онлайн навсякъде, без обвързване”. Не се дава информация в кои населени места и райони има 3G покритие и в кои липсва, което оставя потребителя с погрешното впечатление, че то е гарантирано навсякъде.

Премълчаването на подобна съществена информация влияе върху икономическото поведение на клиента. Той сключва договор за услуга, която може да се окаже недостъпна в обявените параметри, тоест - неизползваема, а предоставеното устройство 3G USB модем – ненужно.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ