Телефон 112 тества системата eCall

Телефон 112 тества системата eCall

Телефон 112 тества системата eCall

От 1. януари тази година се работи по пилотно внедряване на системата eCall. Тя използва технология за спешни повиквания, базирана на телефон 112, за да предупреди автоматично службите за спешно реагиране за местоположението на тежките пътнотранспортни произшествия. Това заяви в интервю за БТА директорът на "Национална система 112" Стоян Граматиков.

Предвижда се всички произвеждани в ЕС автомобили от 2015 г. задължително да са оборудвани с бордово eСall устройство, уточни Граматиков. Според него при пътнотранспортни произшествия устройството се свързва със 112, като изпраща пакет от информация за местонахождението и други данни, свързани с произшествието. Дори човек да е в безсъзнание, спасителите ще получат точните координати.

Според Граматиков тази система може да спаси до 2500 човешки живота годишно и да намали тежестта на уврежданията с 10-15 процента в Европа.

Статистиката сочи, че на Стария континент ежегодно стават близо 1,2 милиона катастрофи, а вследствие на пътни инциденти умират 39 000 души.

Собствениците на стари автомобили също ще могат да закупят устройството, чиято цена се предвижда да бъде между 50 и 100 евро, припомни Граматиков.

За пет години национално покритие телефон 112 е получил повече от 22 милиона обаждания. За 80% от хората у нас той вече е познат, добави той. 20 на сто от българите обаче все още не знаят за съществуването на спешния телефон. Най-често хората търсят спешния телефон за медицински проблеми, при нарушаване на обществения ред, при катастрофи, кражби, пожари и т.н.

Същевременно е отчетен драстичен спад на фалшивите сигнали. Най-вероятно това е резултат от по-високите санкции. Според закона за Националната система за спешни повиквания с единен европейски номер, ако при фалшив сигнал се стигне до мобилизиране на ресурси на службите за спешно реагиране, глобата е от 10 000 до 20 000 лв.

Граматиков бе категоричен, че не приема за сериозни твърденията, че има забавяне от страна на телефон 112 при предаване на информацията към спешните служби. Информацията от тел. 112 към службите за спешно реагиране се изпраща по електронен път и това отнема милисекунди, така че не бихме могли да говорим за забавяне, подчерта Граматиков.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ