Ще използват модерна конструкция при изграждането на кръговото на „Гешов" и „България"

Ще използват модерна конструкция при изграждането на кръговото на „Гешов и „България

Ще използват модерна конструкция при изграждането на кръговото на „Гешов" и „България"

Столична община и „Балканстрой" представиха проекта за кръгово движение на булевардите „Иван Гешов" и „България" на стойност 22,4 млн. лева без ДДС, съобщи infrastructure.bg. По думите на Сергей Стойков, директор „Инфраструктурно строителство" в „Балканстрой", идейното транспортно-комуникационно решение предвижда вантова конструкция за кръговото.

То представлява напрегната стоманобетонова конструкция, която се държи на 12 въжета във вътрешния кръг, закачени на голяма колона в центъра на кръстовището и поддържана чрез други четири въжета, захванати за 4 колони на всеки от лъчите на кръстовището. Колоната ще бъде с диаметър между 2,70 и 2,90 и висока около 20 метра. Пилотното фундиране ще бъде на дълбочина 8 метра.

Според заместник-кмета по транспорта в Столична община Любомир Христов строителството ще започне през втората половина на годината, най-вероятно през есента, след като приключат обществените обсъждания и получаване на строително разрешение, както и изготвяне на техническия проект. Времето за изграждане на обекта ще е 230 дни.

Подходите към кръговото ще бъдат от четирите лъча на кръстовището, като по-особено е решението в посока от бул. „Цар Борис Трети" по бул. „Иван Гешов" към „България". На мястото на сегашния светофар и пешеходно преминаване при ул. „Урвич" се предвижда изграждане на пасарелка (стълбищна площадка).

Под нея ще се намират т. нар. фиби, които позволяват на правото движение от „Цар Борис Трети" да влиза в локалите, а на идващите по ул. „Урвич" и „Георги Софийски" да се качат на рампите. Рампите започват веднага след пасарелката и „изяждат" 2 метра от зелените площи, къдто ще бъдат основите им. Наклонът, с който се приближават към кръговото, е 5%.

На същото отстояние от центъра на кръговото се намират и подходите в останалите посоки.

Проектът предвижда тролеите да продължават да се движат на ниво терен, трамваите по „България" – също, като двете линии ще се раздалечат, за да може контакнтната мрежа да мине под кръга на кръстовището.

Кръгът е с вътрешен диаметър 45 метра и външен 56 метра. Горната му височина е 7 метра, а долната – 6 метра. Според строителите е възможно намаляване на радиуса на кръга, но това ще покаже техническият проект.

Подлезът ще се запази, търговските обекти в него няма да бъдат засегнати, но някои от другите помещения със сигурност ще бъдат премахнати, заради голямата колона, която трябва да мине през него.

Запазването на подлеза е свързано с третия метромиадемър, където той ще има функцията на вестибюл на бъдещата метростанция. Светофарите ще имат дясно и право движение в четирите посоки, като преминаването през кръстовището ще отнема най-много 2 минути.

Предвижда се докато проектът се подготвя да върви рехабилитацията на трамвай 7 по бул. „България", включен в проекта за интегриран градски транспорт на София, финансиран по оперативна програма „Регионално развитие", така че винаги да има свободна посока на движение, каза Любомир Христов.

Според него със завършването на кръговото от бул. „Възкресение" до Южния парк ще има свободно преминаване без спиране на светофари.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ