„Кеплер“ е открил 1284 нови планети

НАСА е открила с телескопа „Кеплер“ 1284 нови планети извън Слънчевата система. Това е най-голямата находка на екзопланети, с която броят на вече откритите и потвърдени такива космически обекти се удвоява.

Обнадеждени сме, че някога, около звезда, подобна на Слънцето, ще открием планета-двойник на Земята, заяви Елън Стофън от НАСА.

Астрономите са сигурни 99%, че 1284-те екзопланети са наистина планети, а не друг вид космически обекти.

„Кеплер“ е засякъл 1327 други кандидати за планети, но потвърждението изисква допълнителни анализи. Сред близо 5000 екзопланети-кандидати, открити досега, за над 3200 има данни, че са планети. 2325 от тях са открити от космическия телескоп.

Преди изстрелването на „Кеплер“ не знаехме дали екзопланетите са рядкост или са в изобилие, сега знаем, че може да са повече от звездите, казва Пол Херц, шеф на отдела по астрофизика в НАСА.

Данните от телескопа са насоки за бъдещите мисии в търсене на отговора дали сме сами във Вселената, допълва той.

„Кеплер“ започна пътешествието си през 2009 г. Досега е проучил 150 000 звезди в търсене на следи от планети в техните орбити и на планети, чиято орбита е в обитаемата зона – т.е. там може да има вода в течно състояние, която е условие за потенциалното съществуване на живот спорез земните представи.

Близо 550 от новооткритите планети имат скалиста повърхност като земната. 9 от тях обикалят в орбити в обитаемата зона. Други 21 са кандидати за същата група.