Четири тенденции, които ще бележат бъдещето на супермаркетите през 2023 г.

Четири тенденции, които ще бележат бъдещето на супермаркетите през 2023 г.

Четири тенденции, които ще бележат бъдещето на супермаркетите през 2023 г.

2022 г. беше година на многобройни промени в потреблението. С поглед към 2023 година Shopopop, пионерска платформа за съвместна доставка в Испания, събра основните тенденции, които ще отбележат следващата година за сектора на супермаркетите и които ще променят начина, по който потребителите пазаруват, пише elEconomista.es.

Съвместни доставки

Година след година търсенето на пазаруване за дома продължава да нараства. Така все повече и повече потребители предпочитат да не ходят до супермаркета, за да получат покупките си у дома. Поради тази причина след 2022 г., белязана от инфлация, супермаркетите намират в съвместните доставки начин да направят пратките печеливши и да намалят разходите, които идват от наличието на специален оператор за тази услуга. Това от друга страна помага и за по-доброто обслужване на клиентите с планирани точни доставки и без ограничения във времето.

Изкуствен интелект

Както за подобряване на изживяването на клиентите, така и за по-доброто управление на техните запаси, друга от тенденциите за 2023 г. ще бъде използването на изкуствен интелект. Роботите са в състояние да отговарят на изискванията на клиентите по-бързо и по-лесно, като същевременно им предлагат персонализирани препоръки. Както всеки ден виждаме все повече ресторанти, обслужвани от тези автомати, така ще ги открием и в супермаркетите, където ще ни помогнат при ежедневното закупуване на храна. 

Автоматизация на процесите

През 2023 г. автоматизацията на процесите и услугите ще бъде във възход и ще видим по-голяма трансформация в това отношение. Например, все повече супермаркети и хипермаркети имат каси за самостоятелно обслужване и плащане на покупките. Подобна автоматизация е начин клиентите да се насладят на най-доброто изживяване, инсталирайки технологии, които им позволяват да пазаруват без да е необходимо да носят портфейла или кредитната карта със себе си. 

Устойчивост, етика и опазване на околната среда

Въпреки дигиталния характер на повечето от тенденциите в сектора на търговията на дребно и по-специално в супермаркетите, друга от тенденциите, които ще отбележат 2023 г., се отдалечава от технологиите и е насочена към разширяване на екологичните и местни продукти, които отговарят на етичните кодекси, изисквани от все повече потребители. Освен това през последните години има нарастващ интерес към супермаркети, които са устойчиви и зачитащи околната среда. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ