Устойчивата икономика на САЩ вдъхва нов живот на летаргичния IPO пазар

Устойчивата икономика на САЩ вдъхва нов живот на летаргичния IPO пазар

Устойчивата икономика на САЩ вдъхва нов живот на летаргичния IPO пазар

Стойностите на сделките за традиционни първични публични предлагания от началото на годината до 25 юли са се удвоили спрямо същия период на 2022 г., според данни от Dealogic. А броят на IPO-тата в САЩ е нараснал с повече от 25% в сравнение с миналата година, пише YahooFinance.

Тъй като Уолстрийт се раздели с песимизма, който доминираше през голяма част от миналата година, IPO пазарът е готов да се възползва от новата инерцията. В четвъртък Dow Jones Industrial Average сложи край на почти историческа серия от поредни сесии на печалба, докато преследва нови върхове. В началото на месеца Nasdaq Compositе отчете най-доброто си първо полугодие от четири десетилетия, докато S&P 500 се покачи с 19% през първите шест месеца на 2023 г.

Компанията за красота и здраве Oddity Tech даде пример за това накъде може да тръгнат нещата, когато дебютира на борсата миналата седмица, като акциите и поскъпнаха с повече от 40% спрямо първоначалната цена.

Гледайки напред, перспективите пред IPO пазара изглеждат добри, тъй като се очаква компании като Birkenstock, Arm и Klaviyo да станат публични през есента. Instacart и Turo, които по-рано отложиха публичните си предлагания, биха могли да навлязат на IPO пазара до края на годината, каза Никол Таненбаум, партньор и главен инвестиционен стратег в Checkers Financial Management.

След период на затишие, когато бизнесът усещаше, че IPO пазарът е замръзнал, сега компаниите намират силен инвеститорски апетит за следващото голямо нещо.

„Имаме необходимите съставки за много нормално ниво на IPO дейност“, каза Стив Париш, съръководител на ICR Capital.

Докато стойностите на IPO сделките от началото на тази година все още са доста под средните, тежките условия, които потопиха пазара, се смекчават. Пиковите лихвени проценти, по-добрите от очакваното корпоративни отчети и преобладаващото усещане, че икономиката не е паднала от скала, както някои анализатори прогнозираха, показват, че парчетата са на място за засилване на IPO дейността, каза Париш.

Пазарът на първични публични предлагания рязко се срина миналата година. Само 87 компании дебютираха на публичните пазари с традиционно IPO през 2022 г., показват данните на Dealogic. Това е рязък спад в сравнение с близо 400 компании, листнати предходната година. Спадът отразява застоялото състояние на фондов пазар и комбинацията от негативни фактори, включително високата инфлация и повишаването на лихвените проценти. Това бе в силен контраст с процъфтяващия IPO пазар през 2020 г. и 2021 г. , когато лихвените проценти бяха ниски, а склонността към риск беше висока. През 2022 г . въздействието на водещите централни банки, които вдигнаха лихвените проценти, по същество удари бутона за нулиране върху оценките на пазарите на акции. По-високата цена на заемите възпрепятства инвестициите, особено за компании, които все още не са реализирали печалба.

„Резултатът беше ограничен апетит за IPO активност, тъй като инвеститорите станаха далеч по-малко склонни да плащат премия за перспективата за бъдеща доходност, която беше трудна за прогнозиране в настоящата среда“, каза Таненбаум. Компаниите не са склонни да се приспособят към новия свят с по-ниски оценки, докато инвеститорите, които все още ближат раните си от загубите при големите публични предлагания и сливания с компании за придобиване със специално предназначение (SPAC), остават предпазливи на фона на несигурния икономически пейзаж, каза тя.

Но с изчезването на този песимизъм нараства и интересът към навлизане в публичните пазари. Периодът на икономическа несигурност също принуди ръководителите да обърнат повишено внимание на съкращаването на разходите и рентабилността, което направи следващата реколта от IPO компании по-привлекателна за инвеститорите.

Въпреки повишеното търсене обаче някои частни компании продължават да изчакват най-добрия момент. Много фирми просто не са готови или не желаят да се докоснат до публичните пазари. Примери за това са Stripe, която избра да набере частен капитал, Reddit, която забави всички незабавни планове за IPО, и Aleph Group която се отказа изцяло от тази идея, каза Таненбаум.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ