Вносът на Китай е скочил с 8,4% през април заради ръст на покупките от САЩ

Вносът на Китай е скочил с 8,4% през април заради ръст на покупките от САЩ

Вносът на Китай е скочил с 8,4% през април заради ръст на покупките от САЩ

В Китай обемът на износа и вноса се е увеличил през април, след като се сви през предходния месец. Това сочат данни на китайските митнически власти, цитирани от СNBC. 

Китайският внос от САЩ, Европейския съюз(EС) и Русия се повиши миналия месец, въпреки спада в износа и за трите, според изчисления на CNBC на официални данни. В световен мащаб износът на Китай се е увеличил с 1,5% на годишна база през април в щатски долари, докато вносът се е повишил с 8,4%. Очаква се износът да нарасне с 1,5% на годишна база, а вносът да се повиши с 4,8% спрямо предходната година, според проучване на Ройтерс.
През март износът и вносът са намалели на годишна база.

Вносът на Китай от САЩ се покачи с 9% през април спрямо предходната година, докато износът спадна с близо 3%. САЩ остават най-големият търговски партньор на Китай  на базата на една страна, докато Асоциацията на нациите от Югоизточна Азия е най-големият търговски партньор на Китай на регионална основа.
Износът на Китай за АСЕАН се е увеличил с 8% през април спрямо предходната година, докато вносът е нараснал с 5%. Експортът  за ЕС обаче е намалял с около 3,5%, докато вносът е нараснал с близо 2,5%. Данните показаха увеличение на износа и вноса за Виетнам, но не разкриха такива данни за Мексико.

През април китайският внос и износ на интегрални схеми се е повишил спрямо предходната година, показват данните. По обем китайският износ на автомобили, LCD дисплеи и домакински уреди се е увеличил, докато износът на мобилни телефони е спаднал леко. Износът на кораби също спадна.
Вносът на суров петрол и природен газ в Китай нарасна, както и този на стомана, пластмаси, лекарства и машини и части за автоматична обработка на данни. Вносът на козметика спадна.

Слабото вътрешно търсене натежава върху вноса, докато износът е подложен на известен натиск поради забавянето на световното търсене и напрежението с най-големия търговски партньор на Китай, САЩ.

Администрацията на американския президент Джо Байдън призова за утрояване на митата върху китайската стомана. Бившият президент Доналд Тръмп каза, че ще повиши митата с 60% върху китайските стоки, ако бъде преизбран тази есен.

Пандемията Covid-19 също подтикна мултинационалните корпорации да диверсифицират веригите си за доставки, далеч от това да разчитат само на Китай. Въпреки това анализаторите на Nomura посочиха в доклад по-рано този месец, че голяма част от отклонената търговия вероятно все още води началото си от Китай или фабрики с китайски инвестиции в други страни.

„С изключение на Китай, търговският дефицит на САЩ с останалия свят продължава да се увеличава и е близо до рекордно високо ниво“, се казва в доклада.

„Ако Америка наистина иска да намали търговския си дефицит чрез мита, тя трябва да увеличи митата върху целия внос от САЩ“, се казва в доклада. „Неотдавнашната идея на Тръмп за 10% „обръч около страната“ не трябва да се отхвърля с лека ръка.“

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ