Съставиха рейтинг на най-влиятелните шоколадови десерти

Съставиха рейтинг на най-влиятелните шоколадови десерти

Съставиха рейтинг на най-влиятелните шоколадови десерти

13 шоколадови изделия попадат в първия по рода си рейтинг на сладките производни на какаото, оказали най-голямо влияние върху сладкарската индустрия и света като цяло. Необичайната класация е дело на сп. Time, а първото място в нея е отредено на Kit Kat.

Лидерството на марката се дължи най-вече на маркетинговата кампания, провеждана едновременно в различни точки по света, която превърна похапването на шоколад в социално действие, отбелязват авторите на класацията.  Посланията на кампанията винаги водят до призива да споделиш съдържанието на опаковката с още някой.

На второ място е млечният шоколад Hershey's Milk Chocolate. Заслугата за позицията е на създателя на бранда, научил американците да ядят шоколад в началото на XX века и популяризирал млечния шоколад.

Тройката попълва прочутия триъгълен шоколад Toblerone, появил се още през 1908 г. и смятан за един от световните гиганти в сладкарската индустрия днес.

На четвърта позиция според авторите на рейтинга е Nestle Milk Chocolate, макар факта, че видът на съвременния шоколад на плочки е изобретение именно на Nestle да е достоен за по- предна позиция.

Десертът Snickers е пети в класацията. Той няма принос за кардинални промени в отрасъла, но затова пък смайва с рекордни продажби, които за 2012 г. достигат 3,5 млрд. долара, отбелязват от Time.

Шестото място е за Chicken Dinner. Шоколадът под тази марка е спрян от производство още през 60-те години на миналия век, но именно Chicken Dinner популяризира полезните хранителни свойства на шоколада, което му отрежда съответното място в класацията.

Следва Grenade Chocolate заради кампанията за връщане на производството на готови шоколади от развитите държави в региони, където се отглежда какато. Компанията е основана през 1999 година.

На осмо място е ръчно приготвяният шоколад Scharffen Berger, който през 2005 г. бе придобит от Hershey's. Time обяснява този избор с аргумента, че Scharffen Berger е усетил и отговорил на предпочитанията на клиентите, които са искали продукт с по-високо качество.

Деветото място е отредено на шоколадовия десерт Cadbury Milk Chocolate, който подпомогнал популяризирането на британската компания Cadbury.

 На десето място Time нарежда Nestle Crunch, появил се още през 1937 г. Новаторско решение, довело до значително намаляване на стойността на десерта е добавянето на оризово брашно към шоколада.

Единадесетото място е присъдено на друг десерт - Baby Ruth.Производството му започва още през 1921 года, а голямата му популярност се дължи на бейзболна звезда със същото име Babe Ruth. За отбелязване е, че самият Рут не получава от производителя нито стотинка за споделената слава.

На 12 място Time поставя Milky Way – създаден още през 1923 г. Това е първият, пуснат в масово производство шоколад, създаден на базата на съществуващ дотогова млечен шейк.

Последният в класацията е десертът Wonka Bar, който започва да се произвежда след успеха на книгата и филма „Чарли и шоколадовата фабрика".

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ