Най-ценните марки в аерокосмическата и отбранителната индустрия

Най-ценните марки в аерокосмическата и отбранителната индустрия

Най-ценните марки в аерокосмическата и отбранителната индустрия

Boeing остава най-ценната аерокосмическа и отбранителна марка през 2023 г. с повишаване на стойността ѝ с 13% до 17,5 милиарда щатски долара.

Търсенето на търговски самолети се увеличи след връщането към глобалните пътувания след Covid-19. Това спомогна за поддържането на ръста на стойността на марката на Boeing, която е с 4% по-висока от тази на основния му конкурент Airbus (стойността на марката се повиши с 9% до 14,4 милиарда щатски долара). Стойността на марката Boeing обаче остава с 23% по-ниска от стойността й преди пандемията.

Всяка година водещата консултантска компания за оценка на марката Brand Finance подлага на тест 5000 от най-големите марки и публикува над 100 доклада, класирайки марките във всички сектори и държави. Топ 25 на най-ценните и най-силни марки в света в аерокосмическата и отбранителната индустрия са включени в годишната класация на Brand Finance Aerospace & Defense 25 2023.

В допълнение към изчисляването на стойността на марката, Brand Finance също така определя относителната сила на марките чрез балансирана карта с показатели, оценяващи маркетинговите инвестиции, капитала на заинтересованите страни и бизнес ефективността. В съответствие с ISO 20671, оценката на Brand Finance за капитала на заинтересованите страни включва оригинални данни от проучване на пазара от над 150 000 респонденти в 38 държави и в 31 сектора.

Airbus (стойността на марката се повишава с 9% до 14,4 милиарда щатски долара) изпревари конкурента си Boeing, за да се превърне в най-силната марка за аерокосмическа и отбранителна индустрия. Резултатът на индекса за сила на марката беше 82 от 100, което е увеличение от 3,4 точки на годишна база, със съответния рейтинг AAA-. Френската марка е и втората по стойност марка в класацията.

Германските марки Rheinmetall и MTU са най-бързо развиващите се марки 

Германската компания за производство на оръжие, Rheinmetall, отбеляза най-бързия ръст на стойността на марката на годишна база в класацията от 33% до 1,1 милиарда щатски долара. Военното подразделение на марката постигна особен успех през 2022 г. в резултат на увеличените глобални разходи за отбрана във връзка с продължаващото нахлуване на Русия в Украйна. Това е обща тема за други марки, фокусирани върху отбраната, като Northrop Grumman (стойността на марката нараства със 7% до 6,8 милиарда).

Другата германска марка MTU следва плътно зад нея като втората най-бързо развиваща се марка за аерокосмическа и отбранителна индустрия с ръст на стойността на марката от 32% до 1 милиард щатски долара. MTU поддържа голямо изоставане от поръчки в края на 2022 г., подчертавайки доказателство за устойчивото търсене на продуктите на марката, отразявайки нарастването на глобалния въздушен трафик и доверието, оказано на MTU от заинтересованите страни.

Boeing и Airbus имат двете най-високи стойности на възприятие за устойчивост 

Като част от своя анализ, Brand Finance оценява ролята, която специфичните атрибути на марката играят при стимулирането на цялостната стойност на марката. Един такъв атрибут, чиято значимост нараства бързо, е устойчивостта. Brand Finance оценява доколко устойчиви се възприемат конкретни марки, представени чрез „оценка за възприемане на устойчивост“. Стойността, която е свързана с възприятията за устойчивост, след това се изчислява за всяка марка.

Boeing и Airbus имаха двете най-високи стойности на възприятие за устойчивост от 450 милиона щатски долара и 399 милиона щатски долара всеки. Докато позицията на двете марки в горната част на таблицата със стойност на възприятията за устойчивост не е оценка на цялостното им представяне на устойчивостта, тя по-скоро показва колко стойност на марката са обвързали марките с възприятието за устойчивост. Boeing и Airbus също имат солидни резултати за възприятие за устойчивост от съответно 4,06 и 4,37 от 10. И двете марки са се съсредоточили особено върху намаляването на въглеродните емисии, като търсят инвестиции и иновации в чисти технологии и насочват търговската авиация към нулеви нетни въглеродни емисии. 

Вижте графиката на компаниите, които влизат в Топ 10 на доклада Brand Finance Aerospace & Defense 25 2023. 


Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ