Как Бернар Арно изгради устойчива на рецесия империя

Как Бернар Арно изгради устойчива на рецесия империя

Как Бернар Арно изгради устойчива на рецесия империя

В последните години луксозният гигант LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, по-известен като LVMH, се превърна в мощен конгломерат с пазарна капитализация от 500 милиарда долара и 75 отличителни марки, внедрени в шест различни сектора. По всичко личи, че компанията няма намерение да забави темпото си на растеж, пише Си Ен Би Си.

Компанията регистрира приходи от 79,2 милиарда евро миналата година, което е увеличение от 23% спрямо 2021 г. Броят на магазините й се е увеличил повече от пет пъти през последните две десетилетия, като сега тя оперира в 81 държави и има повече от 196 000 служители по целия свят.

През аmрил акциите на LVMH достигнаха рекорден връх от над 199 долара за акция, с което стана първата европейска uf;mdkrs, прескочила прага от  500 млрд. долара. пазарна стойност.

Някои експерти отдавна считат бизнес империята в света на лукса за „устойчива на рецесия“, подчертавайки това, че тя може да се похвали с продукти, които поскъпват с течение на времето.

На кормилото на огромния кораб е главният изпълнителен директор на LVMH Бернар Арно - най-богатият човек в света според индекса на милиардерите на Forbes.

Някои казват, че силата на Арно е в идентифицирането на компании, които имат дългосрочен потенциал. Последната му придобивка бе Tiffany & Co. за 15,8 милиарда долара през 2021 г.

„Когато говори за потенциални придобивания, той не търси марката, която е гореща в момента. Той търси марка, която според него може да бъде тук след 100 години“, каза Аниш Мелуани, председател и главен изпълнителен директор на LVMH за Северна Америка.

Чрез Арно LVMH играе „дългосрочната игра“, каза Оливър Чен, управляващ директор на TD Cowen. Това поддържа марките на компанията в добра форма по отношение на почтеност, възприятие и популярност, каза той.

Въпреки че се управлява от LVMH, всяка отделна модна къща под тази шапка има творчески контрол върху собствената си марка, със собствени ръководители и мисия.

„Тази загуба на ефективност, която други компании биха контрирали със събиране накуп на всички марки, за да ги управлява един човек, всъщност носи отчетност“, каза Мелуани.

След пандемията на COVID-19 компанията се фокусира върху разширяването на своите физически магазини, които са й необходими поради изключителния растеж от електронната търговия и дигиталните канали на LVMH, допълва тя.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ