Kaufland България дава старт на ремонта на столичните Хали с инвестиция за 50 млн. лв.

Kaufland България дава старт на ремонта на столичните Хали с инвестиция за 50 млн. лв.

Kaufland България дава старт на ремонта на столичните Хали с инвестиция за 50 млн. лв.

Kaufland България започва изпълнението на одобрения от Националния институт за недвижимо културно наследство/НИНКН/ проект за възстановяване на оригиналните вид и функция на Централни Хали в София, стана ясно на специално събитие на компанията, на което бяха представени плановете за мащабния проект.

Общата стойност на инвестицията за възстановяване на оригиналните вид и функция на Централни хали надвишава 50 млн. лв., а цялостното изпълнение ще продължи около година. В следващите месеци предстои да бъдат извършени поредица от ремонтни дейности, чрез които ще бъдат отстранени силно компрометирани елементи от вътрешността на сградата и ще бъде извършено цялостно специализирано почистване на фасадата й. За първи път от 40 години, след ремонта ще бъде възстановен и звукът на емблематичния часовник на кулата ѝ. „Този проект е част от ангажимента на Kaufland България за подобряване на средата, в която живеем и е изключително важен за нас. Той представлява значителна инвестиция в миналото, насочена към съхранението на сградата в оригиналния й вид – такава, каквато я е създал нейният автор – арх. Наум Торбов през 1911 г. Същият ще бъде и принципът при последващото възстановяване на предназначението й – в новия магазин ще има над 17 000 стоки, като акцент ще бъдат българските производители и българските стоки в нея. Над 170 български доставчици вече са заявили участието си в този проект“,  подчерта в изказването си изпълнителният директор на Kaufland България – Иван Чернев по време на официалното представяне на проекта.

Предстоящият ремонт ще обхване отстраняване на течовете от покрива, цялостна подмяна на опасни електро и ВиК инсталации, възстановяване и социализация на археологическите останки и крепостната стена на ниво сутерен и изграждане на „Интерактивна зона за археология и история“. Специализираното почистване на фасадата ще отнеме няколко месеца и ще се реализира от реставратори с доказана експертиза. „Проектът „Централни Хали“ e една от най-важните социални каузи на Kaufland България. Ценим уникалната възможност да работим в сграда-паметник на културата от национално значение и ще сме абсолютно безкомпромисни в качеството, с което ще реализираме проекта“, отбеляза директорът „Централни отдели“ и член на Управителния съвет на Kaufland България Петя Владимирова.

„Приветствам с изключително вълнение и любопитство този проект. Това е една огромна и много значима инвестиция, която ще помогне за опазването на тази впечатляваща сграда. Ние в Германия казваме, че пазарът не е само място, на което можеш да си купиш нещо, той е и място за възможности. Пожелавам след реализацията на проекта, Централни хали наистина да се превърнат в истинско място за възможности“, подчерта в изказването си и Н.Пр. Ирене Планк, посланик на Германия в България, която също участва в представянето на проекта.

След финализиране на ремонтните дейности над 170 български доставчици на основни категории храни като месо и колбаси, риба, хляб, млечни продукти, плодове и зеленчуци, ще станат част от възстановяването на оригиналното предназначение на сградата. Близо 50 български производители на плодове и зеленчуци ще представят стоката си в Халите. Продукцията на всеки един от тях ще трябва да бъде сертифицирана по програмата Global G.A.P. - независима световна система за добри земеделски практики, която гарантира, че производството на плодове и зеленчуци отговаря на най-високите стандарти за хигиена, опазване на околната среда и безопасност на работа. На сутеренното ниво ще бъде обособено и пространство за културни и социално-значими събития.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ