Не, инсулинът не е безплатен: Фармацевтичната компания Eli Lilly стана жертва на хаоса в Twitter

Не, инсулинът не е безплатен: Фармацевтичната компания Eli Lilly стана жертва на хаоса в Twitter

Не, инсулинът не е безплатен: Фармацевтичната компания Eli Lilly стана жертва на хаоса в Twitter

Eli Lilly публикува необичайно съобщение в Twitter тази седмица, пише списание „Форчън“. Американският фармацевтичен гигант се извини за подвеждаща публикация в социалната мрежа, от профил, представящ се за официален акаунт на компанията, която гласеше: „Развълнувани сме да обявим, че инсулинът вече е безплатен. Компанията продава инсулин и той определено не безплатен.

Eli Lilly може да благодари за това недоразумение на промените в промените в Twitter, въведени след придобиването на социалната мрежа от Илон Мъск за 44 млрд. долара.

Майтапчии успяха лесно да създадат „официален акаунт“ в Twitter, включващ включва желаната отметка „верифициран“, като просто платиха 8 долара за абонаментната услуга Twitter Blue.

Часове след фалшивата публикация акциите на Eli Lilly паднаха с над 4%. Доколко спадът е свързан с публикацията, не е напълно ясно, но много анализатори са категорични, че между двете със сигурност съществува връзка. Подобно развитие имаше и с акциите на aмериканската отбранителна компания Lockheed Martin, която също стана жертва на акаунт, представящ се за легитимен благодарение на Twitter Blue. Този профил публикува съобщение, че компанията спира продажбите на оръжия в някои страни.

Гейминг компаниите за игри Nintendo и Valve, както и видни спортисти, включително звездата от НБА ЛеБрон Джеймс питчъра от бейзболната лига Аролдис Чапман, също станаха обект на шеги в профили, използващи Twitter Blue.

В петък Twitter Blue беше недостъпен в САЩ след вълната от акаунти на самозванци.

Преди Мъск да поеме контрола върху платформата, сините отметки служеха за маркиране на легитимни акаунти и се раздаваха свободно на профили, които Twitter смяташе за забележителни и надеждни.

На 5 ноември Twitter обяви промени в услугата Twitter Blue, като посочи в актуализация на приложението си на устройствата с Apple iOS, че потребителите могат да получат синята отметка до имената си „точно като знаменитостите, компаниите и политиците, които вече следват“.

Това позволи създаването на много профили, които се представят за официални акаунти на водещи компании и популярни личности.

Фармацевтичните компании са изправени пред голям натиск в САЩ поради високата цена на инсулина и други лекарства. Това бе една от водещите теми, залегнали в Закона за намаляване на инфлацията на президента Джо Байдън. Законът ограничава месечните разходи за инсулин на 35 долара за здравноосигурени пациенти.

Eli Lilly не коментира цените на инсулина в публикацията си в Twitter, а само опровергава съобщението от фалшивия акаунт: „Извинявaмe ce нa тeзи, ĸoитo ca пoлyчили пoдвeждaщo cъoбщeниe oт фaлшив aĸayнт нa Еlі Lіllу", написа компанията в социалната мрежа.

След това последва и съобщение от втори фалшив акаунт под името, съобщи Insider. Преструвайки се също, че е официалният профил на компанията, той публикува съобщение, че лекарство на фирмата за диабет вече струва 400 долара. „Можем да вдигаме цените, когато си поискаме и вие не можете да направите нищо по въпроса“, се казва в съобщението.

„Ние сме дълбоко ангажирани да гарантираме, че пациентите и клиентите получават точна информация за нашите лекарства. В последните дни фалшиви и пародийни акаунти в Twitter, представящи се за Lilly, разпространиха фалшива информация и ние работим за коригиране на нещата“, каза говорител на фармацевтичната компания пред „Форчън“.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ