Стратегическите планове на BILLA България за 2024 г.

Стратегическите планове на BILLA България за 2024 г.

Стратегическите планове на BILLA България за 2024 г.

BILLA България продължава да расте, след значителния прогрес, който направи през 2022 година. За 2023 г. компанията отчита по-високи резултати в сравнение с предходната година, като бележи ръст от 15% в оборота и 0,5 процентни пункта в пазарния си дял*. Позитивната тенденция се запазва и в броя клиенти, като за 2023 г. търговската верига регистрира ръст от 5,4% спрямо 2022. (*Източник: NielsenIQ)

Стратегическите планове на BILLA България за 2024 г. включват активна експанзия, модернизация на магазините с повече удобства за клиентите и развитие на онлайн търговията  За втора поредна година търговската верига бележи ръст в оборота и пазарния си дял.

  • За 2023 г. г. BILLA България бележи ръст от 15% спрямо 2022 г., достигайки оборот от 1,423  млрд. лв. Компанията регистрира и 5,4% ръст по отношение на брой клиенти.

  • Търговската верига запазва положителната тенденция в нарастването на пазарния си дял, като през 2022 г. отбеляза увеличение с 1 процентен пункт, а през 2023 г. добави още 0,5 процентни пункта.*
  • През 2024 г. компанията планира да инвестира над 120 млн. лв. за развитието си  в страната.
  • За по-малко от година онлайн каналът на BILLA разшири успешно покритието си, като вече е достъпен в София, Пловдив, Варна и Плевен.

ЕКСПАНЗИЯ И РАЗВИТИЕ НА BILLA БЪЛГАРИЯ

BILLA запазва лидерската си позиция по брой магазини в България със 159 обекта в 25 области и 50 града в страната. През 2023 г. компанията реновира 14 свои обекта и откри 11 магазина, като за пръв път навлезе в градовете Созопол, Чирпан, Троян, Силистра и село Граф Игнатиево.

През 2024 г. BILLA ще инвестира 47 млн. лв., от общо над 50 млн. лв., в изграждането на новата си складова база до село Загоре, чиято първа копка беше през септември миналата година. Депото вече е в процес на изграждане, като с въвеждането му в експлoатация през 2025 г. то ще допринесе за по-голяма гъвкавост и ефективност на доставките в цялата страна. Инвестицията на компанията в модернизация на съществуващите обекти и откриване на нови магазини ще надвиши 73 млн. лв., като търговската верига ще открие над 250 работни места. През 2024 г. за пръв път BILLA ще стъпи в градовете Тутракан и Тетевен. Фокус на компанията са отличното клиентско преживяване, комфортът и удобството при пазаруване, лесното и бързо намиране на желаните продукти.

BILLA И ПРИЯТЕЛИ – ЗА ДЕЦАТА НА БЪЛГАРИЯ

BILLA поддържа дългогодишни партньорства с пет организации, като за последните 3 г. компанията е инвестирала над половин милион лева в подкрепа на социални каузи с фокус децата и младежите в страната. В специалното издание „BILLA и приятели - за децата на България“ се споделят вдъхновяващи истории на партньори и бенефициенти от фондация „Искам бебе“, фондация „КОНКОРДИЯ България“, сдружение „SOS Детски селища България“, Български Червен кръст и Съюза на слепите в България. В рамките на малко повече от 30 страници изданието ни води през успехите и предизвикателствата по нелекия, но изпълнен с красиви моменти път на хората, посветили живота си на позитивната промяна в обществото. Списанието е достъпно онлайн на сайта на веригата, както и безплатно в печатен формат в по-големите магазини BILLA.

ДЕФЛАЦИЯ

BILLA България отчита 2,6% дефлация на регулярните си цени за март 2024 в сравнение с март 2023 г. Най-осезаем е спадът на цените в BILLA при плодовете и зеленчуците с близо 11%, при млечните продукти с малко над 5% и при козметиката – с близо 4% спрямо март 2023 г. Търговската верига отчита още дефлация при консервираните храни, напитките и основните храни.

ПОТРЕБИТЕЛСКА ВЕЛИКДЕНСКА КОШНИЦА

През 2024 г. потребителската кошница за Великден в BILLA ще бъде с около 2,3% по-евтина в сравнение с 2023 г. Традиционните продукти за празника включват агнешко месо, козунак, яйца, сирене, картофи, както и обичайните зеленчуци за салата.

През тазгодишните великденски празници 100% от агнешкото месо, което BILLA ще предлага на клиентите си, е с доказан български произход, доставено от десетки ферми в цялата страна. Очакваната крайна цена за потребителите ще бъде околo и под 20 лв. за килограм.

По време на великденската кампания през 2023 г. търговската верига отчита ръст в продажбите на агнешко месо със 17% спрямо кампанията през 2022 г, ръстът при пилешкото месо е 40%, а при свинското – 20%. За Великден 2023 г. клиентите са закупили 4.5 млн. яйца и над 340 000 козунаци, включително такива собствено производство, които се предлагат в част от филиалите на BILLA. С 30% повече са били плодовете, а с 20% са нараснали количествата на закупените зеленчуци.

В ОТГОВОР НА ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВАТА

BILLA предлага на своите клиенти средно над 1300 промоционални оферти седмично. Като част от оборота ѝ, промоционалният дял за март 2024 г. надхвърля 48%, което е с 3% повече спрямо същия период от предходната година.

Корпоративната политика на BILLA насърчава потреблението и производството на местни продукти, като доставя 85% от асортимента си от български фирми. Така търговската верига осигурява пазар за произведената продукция на над 700 родни компании и спомага за развитието на местната икономика.

BILLA е третият най-голям частен работодател в България – с над 5000 служители в 50 града в страната. Основен приоритет на компанията е да подкрепя всеки член на екипа и да му осигурява равен шанс за развитие. През 2023 г. над 140 младежи на възраст 16-18 г. направиха първите си кариерни стъпки в сферата на търговията, като завършиха лятната ученическа програма на BILLA.

Над 200 служители с увреждания са част от екипа на компанията – двойно повече от изискваното по закон, което затвърждава ангажимента на търговската верига за приобщаване и разнообразие в работната среда.

РЕЗУЛТАТИ ОТ ПРОГРАМАТА ЗА ЛОЯЛНОСТ

През октомври 2023 г. BILLA България обяви новата си лоялна програма, която следва ясен и лесен принцип – колкото повече пазарува всеки клиент, толкова повече отстъпки получава. За първите шест месеца от началото на програмата потребителите са се възползвали от над 1,1 млн. бонус ваучера, като с 245 хил. от тях са си закупили продукт на промоционална цена от 0,01 лв. За същия период всеки втори притежател на BILLA Card е отключил поне един от четирите вида бонус ваучери. Над 2,2 млн. българи разполагат с BILLA Card, като 1,5 млн. я използват активно и се възползват от специалните предложения на веригата.

BILLA ОНЛАЙН

BILLA България стартира своя нов канал за онлайн търговия с доставки в София през април 2023 г. и за по-малко от година обхватът на услугата се разшири успешно в още три града – Пловдив, Варна и Плевен. С този подход компанията продължава политиката си да бъде по-близо до своите клиенти, като им предлага бърз и лесен достъп до асортимент от близо 5000 продукта. Данните показват, че потребителите са настроени изключително позитивно към тази нова възможност, а онлайн каналът на BILLA генерира всекидневно между 300 и 400 поръчки и оборот колкото този на един средно голям магазин от веригата. За да гарантира високото качество на услугата, BILLA обособи отделно звено във всеки от участващите в проекта обекти, в което работят т.нар. „пикъри“. Това е нова за компанията и пазара позиция за служители, които с грижа и внимание подбират всяка клиентска онлайн поръчка.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ