Направете го лесно: Пет начина да подобрите потребителското изживяване

Направете го лесно: Пет начина да подобрите потребителското изживяване

Направете го лесно: Пет начина да подобрите потребителското изживяване

Компетентните търговци имат за цел да популяризират бизнеса на компанията и да помогнат за повишаване на осведомеността на потребителите. Маркетолозите имат основна връзка с клиентите. Те са ключовите играчи в определянето на клиентското изживяване. Когато клиентите имат добър опит с вашия бизнес, те вероятно ще се превърнат в дългосрочни клиенти и дори ще препоръчат вашата компания на други.

Разбира се, клиентското изживяване има две страни. Борбата с лошите съобщения от уста на уста е причината собствениците на фирми и предприемачите винаги да обмислят начини за подобряване на клиентското изживяване. Имайки това предвид, ето пет начина, по които един бизнес може да подобри клиентското изживяване през 2023 г.

1. Разберете какво има нужда от подобрение

Можете да подобрите клиентското изживяване само ако знаете къде се намирате в момента. Оценете текущото си представяне и идентифицирайте области, които изискват подобрение - познаването на слабите звена във вашата верига за обслужване на клиенти ще ви каже точно към какво да се обърнете. 

За щастие, има няколко начина, по които можете да оцените клиентското изживяване. Например, можете да разработите карта на пътуването на клиента. Започнете да работите с вашия екип, за да идентифицирате слабите места в това пътуване. 

Друг препоръчителен метод е да помолите клиентите си за честен преглед на техния опит в работата с вашата компания. Чрез такива въпроси и взаимодействия ще идентифицирате области, които се нуждаят от съживяване. Наличието на яснота и надеждна информация ще ви помогне да подобрите клиентското изживяване за вашия бизнес. 

2. Дайте приоритет на имиджа на вашата марка и креативните маркетингови материали

Всички знаем колко важни са първите впечатления при привличането на нови клиенти. Разбира се, имиджът на вашата марка, авторитетът, автентичността и доверието във вашата пазарна ниша и индустрия са от решаващо значение.

Въпреки че можете да създавате различни маркетингови материали, за да популяризирате вашата марка, важно е всеки елемент да улавя същността на вашата марка. Подобряването и обединяването на креативните маркетингови материали на вашата марка ще допринесе много за утвърждаването на имиджа на вашата марка, като същевременно ще подобри изживяването на клиентите.

Тези ключови допирни точки са еднакво валидни за B2B бизнеси и B2C бизнеси. Пример за това е Brand Regulator. Те имат автоматизирана, централизирана система, която улеснява екипите за търговски маркетинг да снабдяват своите търговски обекти с брандирани маркетингови материали.

За местата за търговия на дребно може да е трудно да се разпространят бързо маркетингови материали, които са в съответствие с насоките на марката. Въпреки това си заслужава. Укрепването на имиджа на марката може да подобри физическото изживяване при покупка, което намалява шанса клиентът да бъде изкушен от онлайн покупка.

3. Направете изживяването лесно

Знаете ли, че ако подобрите задържането на клиентите си само с 5%, ще увеличите общите печалби с 25%? Доклад на Bain&Company споменава това, подчертавайки важността на задържането на клиентите.

Преди да можете да задържите клиент, ще трябва да извършите транзакция с него за първи път в процеса на включване. Управлението на този процес е от ключово значение за определяне на клиентския опит и задържане. 

За да извлечете най-доброто от процеса на включване, насочете потребителското изживяване внедрявайки инструменти за поведенчески тестове. Тези инструменти помагат да се предаде правилното послание в точното време. Накарайте клиента да идентифицира имиджа и гласа на вашата марка, различни от вашите продукти или услуги. Този ход ще допринесе много за подобряване на клиентското изживяване и увеличаване на задържането на клиенти. 

4. Използвайте анализите на кол центъра

В днешния бизнес свят данните са жизненоважни за определяне на потока на бизнес операциите, включително клиентския опит. Следователно можете да използвате анализ на кол център, за да подобрите изживяването на клиентите. Внедрете и се възползвайте от този анализ, за да осигурите възможно най-доброто изживяване за клиентите си.

С добре наблюдаваните операции на кол център ще идентифицирате от какво се нуждаят клиентите и областите, които можете да подобрите като бизнес. Този метод е силно въздействащ, защото ще получите предложения, водещи до почти перфектни решения. Създайте списък с всички възможни решения. Стеснете списъка си до тези, които могат да действат. 

5. Подражавайте на най-добре представящите се компании

Друг чудесен начин за търговците да подобрят изживяването на клиентите е като гледат какво правят най-добрите и им подражават. Идентифицирайте фирми с репутация за предоставяне на най-доброто клиентско изживяване и черпете вдъхновение от тях. След това разберете какво работи за вашия бизнес и се опитайте да го приложите.

Клиентското изживяване е ключово за всеки бизнес. Така че виждането какво правят другите, независимо от индустрията, може да ви помогне да подобрите преживяванията на вашите клиенти и начина, по който те гледат на вашата марка.

Маркетолозите трябва да намерят начини да поддържат положителни отношения с клиентите чрез подобряване на потребителското изживяване. Петте прости съвета, изброени по-горе, ще ви помогнат да подобрите клиентското изживяване и да подобрите продажбите като цяло.

Източник: Джон Хол, съосновател и президент на Calendar, за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                  

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ