Вашата репутация е ваша отговорност

Вашата репутация е ваша отговорност

Вашата репутация е ваша отговорност

Всеки бизнес се опасява, че един-единствен ядосан и некоректен клиент може да застраши бизнеса им чрез много негативна публикация в Yelp, Better Business Bureau или някой от стотиците други потребителски жалби и източници на рецензии в интернет. Повечето собственици и лидери дори не знаят как да следят какво говорят хората за тях в мрежата, още по-малко как да отговорят или да го премахнат.

Управлението на уеб репутацията, както бизнес, така и лично, се превърна в инициатива с основен приоритет. В личен план, тези елементи могат да убият кариерата или семейния ви живот, така че ви препоръчвам да започнете, като търсите редовно името си в Гугъл, за да се видите така, както другите ви виждат, пише Марти Цвилинг в статия за Inc. За щастие, основните принципи за управление на репутацията са еднакви както за бизнес, така и за лична среда, допълва той. 

1. Активно следете какво говорят хората за вас. Може да твърдите, че наблюдението на цялото интернет пространство е невъзможно. За щастие вече има инструменти, като Google Alerts (безплатно) и BrandYourself, които могат да свършат работата вместо вас и да ви изпращат ежедневен отчет по имейл за всяка връзка, където се появява вашето име или марка.

2. Проактивно изграждане на положителна репутация. Поддържането на добра репутация означава, че трябва да изградите положителна репутация отрано и да я поддържате. Има голяма разлика между липса на репутация с един отрицателен коментар срещу 1000 индикации за положителна репутация и един отрицателен. Повечето хора приемат, че никой човек или организация не са перфектни.

3. Бързо адресирайте всеки негатив. Много отрицателни преживявания на клиенти всъщност могат да бъдат превърнати в положителни, ако бързо признаете проблема, разрешите го и разпространите положителното послание, преди отрицателното да се засили. Не повтаряйте опита "United Breaks Guitars", който сега е публикуван като книга за това какво да не правите.

4. Избутайте негативното съдържание от полезрението. В действителност повечето хора никога няма да намерят отрицателно съдържание, освен ако връзка не се появи на първата страница с резултати от търсачката. С правилния фокус върху оптимизирането на търсачките или помощта на компании като ReputationDefender обикновено можете да избутате отрицателните връзки извън полезрението си в интернет.

5. Премахнете нежеланото съдържание, където е възможно. Премахването на вашето съдържание от мрежата не е толкова лесно, колкото анулирането на вашите акаунти, нито е напълно невъзможно. Можете лесно да премахнете съдържанието, което притежавате (коментари на вашия сайт или акаунти). Експерти, като ReputationDefender, разполагат със собствени техники за коригиране или пълно премахване на друго нежелано съдържание.

6. Вашата репутация е ваша отговорност. Последната стъпка е да признаете, че само вие сте отговорни за управлението на репутацията на вашия бизнес и живота си. Да не правите нищо или да разчитате на повече закони не е решение. Поради правата на Първата поправка, веднъж въведено обидно съдържание често е недосегаемо и източниците са имунизирани от отговорност.

Положителната страна на трудността при премахването на нежелано съдържание е, че то отдава справедливост на онези, които са се основали на лошата си репутация законно. За ограничаване на "лошите момчета" скоростта и видимостта на интернет могат да бъдат много полезни. За всички останали от нас е хубаво да знаем, че можем да извикаме бързо, когато някой започне да шепне за нас.

Социалните мрежи като Facebook сега са най-често използваните в интернет. За съжаление, те се превърнаха и в едни от най-популярните за злоупотреба интернет пространства, поради емоциите от неуспешни връзки и незрелите капризи на младите потребители.

Така че социалните мрежи са най-ранното място за започване на изучаването на дисциплината за изграждане и поддържане на положителна репутация. Ако го направите правилно, преходът към вашия бизнес ще бъде лесен. От друга страна, ако оставите този процес извън полезрението си, цената може да е фатално висока. По-лесно е да накарате Google да запомни, отколкото да забрави. 

Източник: Марти Цвилинг, основател и главен изпълнителен директор на Startup Professionals, компания, която предоставя продукти и услуги на основатели на стартиращи компании и собственици на малък бизнес, за Inc.com. Той е публикувал три книги за предприемачи и също така е акредитиран ангел инвеститор към Arizona Technology Investors (ATI).

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                          

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ