Добри (и лоши) съвети за брандиране

Добри (и лоши) съвети за брандиране

Добри (и лоши) съвети за брандиране

Има множество съвети за брандиране и ако имате късмет, някои от тях ще дойдат от действителни експерти – хора, които са били там, направили са каквото трябва и са научили нещата по трудния начин.

Но не всички съвети за брандиране са добри. Всъщност някои от тях са точно обратното. Понякога е предизвикателство да пресеете бъркотията, за да намерите ценни съвети и трикове, така че нека започнем с развенчаване на някои митове за брандиране, като същевременно потвърдим някои добродетели на брандирането.

Първият избор срещу промяна на нещата по-късно 

Инстинктът на някого може да бъде голям фактор в брандирането и дизайна, но трябва ли да бъде? Лесно е да се привържете към първата итерация на новия дизайн на логото на вашата марка, особено ако сте участвали сами в проектирането му.

Но първата итерация не винаги е най-добрата итерация или дори най-точната за вашата марка. Сляпото доверие, което се отдава на първия избор, без да оставяте място за вариации и изследвания в дизайна, определено не е добър съвет. От друга страна, не е добра и тенденцията да бързате с вземането на решение с идеята, че винаги можете да промените дизайна по-късно.

Визуалните елементи оказват влияние и остават в общественото съзнание. Ако стартирате с набързо избрано лого, това вероятно ще запомни аудиторията ви – без значение колко бързо го промените след това.

Добра обратна връзка срещу остра критика 

"Бъдете верни на себе си, независимо какво казва някой друг" е често срещан съвет. Обикновено се придружава от репликата "следвай сърцето си". Е, тъжният факт е, че сърцата ни лесно се подвеждат и преценката ни не винаги е най-добрата – особено ако са намесени емоции. Обратната връзка е ценна част от осигуряването на възможно най-доброто брандиране.

От друга страна, нито клиентът, нито критикът винаги са прави. Ако се вслушвате във всяко едно заяждане, без значение колко незначително е или лично мотивирано, никога няма да стигнете доникъде. Плоучете различни външни мнения за вашата марка.

Промяна срещу последователност 

Някои съвети, особено от маркетингова гледна точка, предполагат, че брандирането и творческите елементи трябва да се променят с всяка нова инициатива. Поддържайте го свежо! Вижте промените в логото на Google!

Всичко това е наред, но Google все още има сплотена стратегия за брандиране и е вградил ежедневните промени в своето лого, за да допринесе за целта на цялостната идентичност на марката. Това е различно от това просто да промените всичко в името на промяната. Последователността е важна при установяването на марка.

От друга страна, упорито придържане към стратегия за брандиране, която може да не върши най-добрата си работа, също не е добра идея. Бъдете последователни и готови да се адаптирате. Съсредоточете се върху вашите обещания и ценности като марка и им позволете да повлияят на индивидуалните решения за брандиране.

Значението на социалните медии

Може да е трудно да се справим със следващото голямо приложение за социални медии (или как трябва да го използваме, за да разпространим съобщение за нашата марка). Ако една нова социална мрежа може да съществува днес и да я няма утре, наистина ли е толкова важна? Накратко, да.

Един от най-ценните изходи за установяване и маркетинг на марка, социалните медии позволяват тясна комуникация между марката и целевата демографска група. Тя ви позволява да разпространявате информацията, да разказвате своята история и да изграждате комуникация и лоялност. Социалните медии никога не са лоша идея за една марка.

От друга страна, социалните медии не са начало и край на брандирането, особено ако се придържате към платформа, която не ви помага да се свържете с целевата си аудитория. Проучете демографските данни за вашата социална медийна платформа, бъдете придирчиви за това кои платформи използвате, практикувайте сплотено и последователно брандиране навсякъде и социалните медии ще ви възнаградят с повече възможности.

Ключът към добрия съвет: Винаги ще има някой с напълно различно преживяване от вашето. Като се има предвид това, шансовете са да намерите някой, чиито обстоятелства отразяват вашите и на чиито съвети наистина можете да се доверите. В крайна сметка това, което прави един съвет добър, е дали работи за вас или не.

Източник: Захир Додхия, основател и изпълнителен директор на Logo Design, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                  

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ