Първи стъпки в изграждането на силна идентичност на марката

Първи стъпки в изграждането на силна идентичност на марката

Първи стъпки в изграждането на силна идентичност на марката

Въпреки че нищо не е по-важно за разрастващия се бизнес от продукт или услуга, които решават проблемите на вашите клиенти, страхотното брандиране може да ви помогне да натрупате шансовете за успех във ваша полза. Най-силните марки се развиват в продължение на години работа, с милиони долари, разпределени за специализирани агенции. Много малки компании не могат да отделят много време или пари за брандиране, но могат да следват прост процес за разработване на силна първоначална марка.

Брандирането обхваща толкова много аспекти на осезаемите аспекти на вашия бизнес, от уебсайта и логото до маркетингови инициативи и поддръжка на клиенти. Като начало ще искате да създадете няколко ключови елементи, които ще използвате във вашата компания.

Ключови елементи от вашата идентичност на марката 

Дори ако вашата компания е достатъчно утвърдена, за да разполага с всички ключови елементи от идентичността на вашата марка, никога не е твърде късно да предприемете опресняване на марката или дори цялостно ребрандиране. Ако се окажете в някоя от тези позиции, ще трябва да разберете петте ключови елемента на идентичността на вашата марка.

  • Лого: Това ще бъде един от най-често използваните елементи от вашата марка, така че се уверете, че ви харесва. Тук няма нужда от съвършенство. Докато можете да създадете свое собствено лого чрез софтуер като Adobe или Canva, наемането на изпълнител чрез услуга като Upwork или Fiverr е сравнително лесно и евтино.
  • Цветова схема: Вашата цветова схема е друга постоянно присъстваща част от вашата марка. Прекарайте време в мислене за това как искате компанията ви да се усеща от вашите клиенти. Изпълнител или агенция ще има добри предложения за цветове, които отговарят на предлагането на вашата компания и целевия пазар. Ако не можете да си позволите да наемете професионалист по брандиране, започнете с няколко търсения в интернет за теорията на корпоративните цветове или как цветовете на марката влияят на потребителите. Ще намерите тонове информативни статии в блогове и социални публикации, които да ви помогнат да разберете основите.
  • Типография: Подобно на вашата цветова схема, избраните от вас шрифтове ще окажат голямо влияние върху това как марката ви резонира с вашите клиенти. Ще можете да намерите всеки шрифт, който да отговаря на ДНК-то на компанията ви, от изискан и превъзходен до приятелски настроен и достъпен.
  • Изображения: Това е последното устройство във вашата „кутия с инструменти за марка“, което съобщава стойността и обещанието на вашата компания на клиентите ви. Разбира се, ще искате това да съответства на вашата типография и цветова схема. Комбинирано, всичко ще разкаже сплотена история за това кои сте вие, как се вписвате на пазара, какво ви отличава от вашите конкуренти и какво трябва да очакват вашите клиенти.
  • Съобщения: Последната част, която ще искате да обмислите, понякога е най-пренебрегваната - вашият тон/глас на съобщения и стратегия. Отделете време, за да сегментирате различните си аудитории и заинтересовани страни и да определите какви послания биха им харесали по време на всички етапи от вашия ангажимент. По-специално, трябва да начертаете следните типове съобщения: 
  1. Прагови съобщения („Какво трябва да знаят хората, за да се ангажират и защо трябва да ги интересува?“) 
  2. Съобщения за действие („Каква е целта и какво искаме хората да правят?“) 
  3. Подсилващи съобщения („Как можем да задържим нашата аудитория, така че да използва или разпространява нашето послание?“) 
  4. Амбициозни послания („Какъв е прогнозираният положителен резултат и ако хората правят това, което казваме, как животът им ще бъде по-добър?“)

Ще използвате тези съобщения ежедневно във вашите маркетингови материали, от текстовете на уебсайта ви до радио и печатни реклами до публикации в социалните медии.

Как да разработите стратегия за силна марка

След като прегледате ключовите елементи от идентичността на вашата марка и решите дали те трябва да бъдат освежени или заменени, ще искате ясен процес, за да увеличите шансовете си за успешен резултат.

  • Определете вашата целева аудитория: Познаването на вашата аудитория е от решаващо значение за вашия успех. Трябва да граничите с обсебване от живота на клиентите си, особено от техните проблеми и начина, по който ги решавате.
  • Установете позиционирането на вашата марка: Трябва да отговорите на няколко въпроса, за да разберете как искате да бъде позиционирана вашата марка. Защо клиентите биха избрали вашия продукт пред други опции? Какви техни проблеми решавате? Как искате да се чувстват, след като закупят вашия продукт? И накрая, как можете да покажете отговорите на тези въпроси като позиционирате марката си спрямо останалата част от пазара?
  • Финализирайте петте ключови елемента за идентичност на марката: Ако не сте приключили работата си по петте елемента от раздела по-горе, ще трябва да го завършите сега. След като това бъде направено, вие сте готови да разгърнете обновената си марка.
  • Внедрете, наблюдавайте и коригирайте: Най-накрая е време да вдъхнете живот на вашата марка. Отпразнувайте тази стъпка след вашите седмици или месеци упорита работа. И следете клиентите си и по-широкия си пазар, за да разберете дали сте постигнали целите си. Всяка успешна компания в крайна сметка актуализира, опреснява или заменя марката си, така че прегърнете този процес като знак за успех и мъдрост, ако и когато е време да направите корекции или подобрения.

Специални съвети за марки за потребителски стоки

Опаковката често е първото осезаемо нещо, което вашите клиенти ще докоснат и почувстват от вашата марка, особено ако управлявате бизнес директно към потребителите. Това означава, че опаковката е особено важна част от брандирането за всяка компания за потребителски стоки. Искате да създадете последователно и запомнящо се усещане за вашите клиенти. Опаковката често създава или нарушава това преживяване.

Не забравяйте да мислите за вашата опаковка като за ориентирано към клиента разширение на марката на компанията. Възползвайте се от тази възможност, за да разкажете история за компанията ви, да предадете ключови послания и да вдъхнете живот на марката си. Ако вашият продукт ще се продава във физически търговци на дребно, помислете също как ще изглежда вашият продукт на рафта заедно с вашата конкуренция. Важно е да създадете шаблонно прекъсване, при което вашият продукт изскача пред потребителите и лесно се разпознава отдалеч.

Успешно използване на вашата марка 

Добре изработената марка е мощен инструмент. Не забравяйте да го използвате възможно най-често. Представяйте вашето лого, изображения, съобщения и други ключови елементи навсякъде. Уверете се, че логото ви се показва на видно място извън и вътре във вашия бизнес, независимо дали в офис или в магазин на дребно.

Показвайте щедро марката си върху продуктите си, в това число стикери, брошури, уебсайтове, социални медии и др. Нашите умове са настроени да предпочитат познатото, така че искате марката ви да бъде разпознаваема. Това ще ви помогне да увеличите максимално шансовете вашият разрастващ се бизнес да достигне пълния си потенциал.

Източник: Майкъл Дилън за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                    

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ