Бизнес растеж чрез щастие? Има начин!

 Бизнес растеж чрез щастие? Има начин!

Бизнес растеж чрез щастие? Има начин!

Щастието стои на върха на пирамидата от човешки нужди и е най-висшата цел зад всички наши усилия.

Непреклонният стремеж към процъфтяващ бизнес е мотивиран от убеждението на предприемачите, че тяхната организация ще генерира щастие. Ами ако вместо следваща дестинация, щастието бъде основен метод за постигане на бизнес растеж? Съществуват доказателства за успеха на различни марки, които се фокусират върху идеал, простиращ се отвъд предлаганите продукти и услуги.

Наскоро открих няколко фирми, всяка от които е посветена на това, да учи компаниите как да използват щастието в своите бизнес модели.

Една от тези организации е Delivering Happiness, с чийто „главен директор на щастието”, Джен Лим, наскоро проведох вдъхновяващ разговор. Оказва се, че прилагането на щастието не е свързано само с това, да предлагате страхотна услуга или непрекъснато да се чувствате удовлетворени, казва Лим. То означава да внедрите тази ценност в културата на компанията си и да й се наслаждавате в ежедневните си дейности, като всичко това води до по-добри бизнес резултати.

Ето как да изградите култура на щастие в собствената си фирма:

1. Отдайте се на създаването на правилната офис култура

Ако искате да имате трайна и устойчива марка, посветете усилията си на изграждането на удовлетворяваща култура. Независимо дали бизнесът ви ще се крепи на щастието, или на друга позитивна ценност, превърнете благополучието на клиентите и служителите си в своя основна цел. Изразявайте стремежите си, отделяйки време и финансови средства  за превръщането на тези цели в основа на бизнеса. Посветете се на това, да живеете, изучавате и изграждате такава култура.

2. Дефинирайте основните си ценности

Всеки има различен набор от ценности, придобити чрез възпитание, опит и убеждения. Ако сте предприемач, има голяма вероятност да пренесете своите ценности в компанията си. Но не карайте служителите си да гадаят какви точно са те – дефинирайте ги ясно. Първо, напишете черно на бяло своите лични ценности, а след това и онези, които искате компанията ви да следва.

Откривате ли прилики между двата списъка? Установете ключовите ценности, които можете да олицетворявате. Подчинените ви ще оценят вашата автентичност и прозрачност, а тази признателност ще подкрепи промяната, която бизнесът ви иска да направи в света.

3. Накарайте всеки служител да се чувства като част от по-висш идеал

Трудът в името на по-висша цел е много по-удовлетворяващ от онзи, извършван за пари. Предлаганите от вас продукти или услуги може наистина да отговарят на нуждите на клиентите ви, но ако това не е явно за вашия персонал, последният ще се чувства отчужден и незаинтересован. Каква е по-висшата цел, за която искате подчинените ви да се борят, отвъд парите и печалбата?

Като предприемач, коя е дейността, с която бихте се занимавали страстно, ако не се бояхте от провала и имахте необходимата финансова свобода? Отговорете на тези въпроси, за да научите кой е големият идеал на бизнеса ви. След това накарайте служителите си да се почувстват част от него, за да се трудят усилено за постигането му.

4. Създайте култура на позитивна независимост

Подчинените, които се разбират помежду си, са по-склонни да намират общи решения на проблемите и да редуцират стреса от компромисите, необходими за справяне с отговорностите. Помислете за средата и общуването, които ще помогнат на екипа ви да изгради стабилни и значими взаимоотношения. Целта е да създадете свързаност между служителите си, за да могат те да се заредят с упорство и взаимна подкрепа.

Продуктивността на удовлетворения екип ще доведе до по-добри връзки с клиентите, по-качествени продукти и по-добри идеи, които от своя страна ще благоприятстват привличането на повече клиенти, бизнес възможности и качествени кадри.

5. Създайте правилния екип и инвестирайте

Вярвам в истинността на „Наемай бавно, уволнявай бързо”. Тази мисъл идеално описва колко трудно е да съберете добър екип. Не е лесно да намерите правилните хора, както и да уволните неправилните. За доброто на всички обаче трябва да правите и двете.

Използвайте ясно дефинираните ценности като филтри за наемането на подходящи кандидати, които не просто ще приемат културата на бизнеса ви, но и ще я развиват. Щом съберете пълноценен екип, инвестирайте в личното развитие на всички негови членове и споделяйте богатството на бизнеса си с тях посредством възнаграждения и признателност. Направете успеха възможен и достъпен за всички.

Културата на щастието може да е много полезна за всяка компания. Ако притежавате собствен бизнес или се опитвате да изградите по-силна търговска марка, започнете да създавате подходяща култура и да превръщате щастието в ценност, която обуславя всички ваши действия – от ръководенето на екипа до намеренията ви за продуктите, които продавате. Представете си какъв успех би пожънала компанията ви, ако всеки в нея е „главен директор на щастието”!

Каролина Рогол, брандинг експерт и автор на Star Brands, за Entrepreneur.com

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ