Деканът на Harvard Business School призна: Онлайн обучението е ефективно

Деканът на Harvard Business School призна: Онлайн обучението е ефективно

Деканът на Harvard Business School призна: Онлайн обучението е ефективно

„Преди 5 години не бих си представил, че „Харвард“ би имал програма за обучение в интернет. Тогава аз заявих, че ние никога няма да го направим, че разполагаме с методика за преподаване с казуси, която е уникална, изключителна форма на обучение. Никога не бих си представил как един онлайн свят може да хване магията на Harvard Business School. Затова, с особено голямо смирение заставам тук днес пред група пионери, които по много начини доказаха, че греша.“

Това призна пред випуск, който завърши успешно онлайн курс в Harvard Business School, деканът на престижната учебна институция Нитин Нория, посочва Business Insider. 

Признанието му е важно за всеки, който се интересува от бъдещо обучение в интернет – ръководителят на най-престижното бизнесучилище заявява открито, че е възможно тази форма на преподаване да даде задоволителни резултати. Това бе немислимо в дните, когато само други американски университети като този във Финкс например, бяха единствените, които предлагаха в САЩ образователни степени, завършени след преподаване онлайн. 

В случая на „Харвард“ около 600 студента са се записали за участие в магистърска програма за 1500 долара, наречена COR (Credential of Readiness). Тя съдържа три фундаментални бизнес курса – „Бизнес анализ“, „Икономика за мениджъри“ и „Счетоводство“. Програмата стартира на 11 юни и приключи два месеца по-късно, през август, изисквайки около 10 часа семично дистанционен труд. Участниците са имали месец да вземат изпитите си на място и след това бяха поканени на завършваща церемония в кампуса на Harvard Business School, където деканът направи признанието си. 

Финалните резултати от тази програма не само са били задоволителни за Нория, но и за самите обучили се участници. 85% от записалите се в програмата са я завършили успешно, въпреки че им е било забранявано да се придвижват напред в нея, ако не завършват всеки възложен им модул в срок до 2 седмици. Запитани да оценят от 1 до 5 степента на ангажиране на дадените им материали, 80% от младежите са дали оценка 4. 90% са оценили с 4 професорите и инструкторите, преподавали онлайн – те са същите преподаватели, които участват в целодната MBA курс на „Харвард“. 

Най-голяма пречка е било времето – на студентите е било необходимо по-дълго да се справят със задачите – много от тях успоредно са правили летен стаж в компания, който им е налагал да са на разположение по 60 часа седмично. 

Програмата за онлайн обучение е била реализирана чрез видеоклипове и решаване на казуси от бизнеса.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ