НАСА: На Марс могат да съществуват примитивни форми на живот

Примитивни форми на живот биха могли да съществуват на Марс, съобщиха от НАСА. Изводът е направен след анализ на пробата, взета от скала от марсохода „Кюриосити" миналия месец.

На брифинг в централата на НАСА във Вашингтон учени от американската космическа агенция заявиха, че марсианската скала съдържа глинести минерали, които се формират във водна среда - в такава среда, която може да бъде благоприятна за съществуването на микроскопични организми, предаде БТА. Марсоходът открил някои от основните фактори за развитието на живот, включително доказателство, че някога на Марс е имало вода в течно състояние.

„Мисля, че открихме такава обитаема среда, че ако все още имаше вода на Марс и можехме да отидем там, то щяхме да можем спокойно да я пием", заяви специалистът Джош Гроцингер.

Учените от космическата агенция оповестиха резултатите от откритието си вчера – седем месеца, след като „Кюриосити" кацна на Марс, и месец, след като роботът взе проба от повърхността на съседната планета.

През февруари „Любопитко" успешно прехвърли щипка скален прах в бордовата си лаборатория за анализ. Следващите няколко седмици учените изследваха химическия и минерален състав на скалата, която „Кюриосити" проби с бормашината си.

През месец май марсоходът ще изкопае още една дупка в повърхността на Марс, за да потърси органични съединения.