Нови открития преобръщат теорията за миграцията на хората от Африка

Намерени в Китай фосили преобръщат теорията за миграцията на хората от Африка, съобщи  Би Би Си. Учени, работещи в Южен Китай, са открили зъби, принадлежали на съвременни хора, които датират отпреди най-малко хиляди години. Това е 20 хиляди години по-рано от широко възприетата теза за напускането на Африка, което е довело до заселването на вида ни по цялото земно кълбо.

Няколко линии на доказателства, включително генетични и археологични, подкрепят предположението, че миграцията на хората е протекла преди 60 хиляди години. Смята се, че първите съвременни хора, живели на Сомалийския полуостров, са прекосили Червено море през пролива Баб ел-Мандеб, благодарение на ниските нива на водата. Според науката всички хора, които днес живеят извън Африка произлизат от тази диаспора.

При разкопките в Китай са намерени 47 човешки зъба. Те са били запечатани под калцитен пласт, което означава, че са по-стари от него. Изследванията са показали, че възрастта на пласта е 80 хиляди години, а предполагаемата възраст на вкаменелостите би могла да достига 125 хиляди години.

Фосили от съвременни хора, които предшестват миграцията от Африка, вече са открити в Израел, но те се смятат за свидетелство за неуспешен опит за разселване. Новото откритие прави картината още по-неясна. „Някои учени допускат, че то е свързано с разселвания в миналото“, казва д-р Мария Мартинон-Торес. „Трябва да разберем каква е била съдбата на тази миграция. Трябва да разберем дали се е провалила и хората са измрели или са оставили поколения след себе си. Може би ние наистина сме наследници на миграция отпреди 60 хиляди години, но трябва да преосмислим моделите си. Възможно е да е имало повече от една миграции от Африка,“ обяснява тя. По думите й изследването би могло да хвърли светлина и върху факта, че са били необходими още 40 хиляди години за Разумния човек (Homo Sapiens), за да се засели в Европа.