Учени откриха останки от неизвестен човешки вид

Изследователи откриха в пещера в Южна Африка вкаменелости на 15 тела от неизвестен досега праисторически човешки вид, съобщиха информационните агенции.

Находката за пореден път потвържадава, че именно Африканският континент е люлката на човечеството, коментира Би Би Си. Новият вид е кръстен Хомо наледи (Homo naledi) на пещерата, в която е открит. "Наледи" означава "звезда" на местния език.

Някои от чертите на Хомо наледи, като ръцете, китките и стъпалата, са много близки до тези на съвременния човек. В същото време малкият обем на мозъка и горната част на тялото са по-близки до предшестващия човека вид, австралопитека, отбелязва БНР. Това опровергава викторианската теория за линеарно развитие на човешкия вид, коментира доктор Ли Бергер. С други думи, викторианската идея за човешката еволюция като стълба на изправяне се оказва погрешна. Това беше доказано и от други находки, но Хомо наледи потвърждава идеята, че е имало разнообразие в миналото ни. Как обаче тези хора от миналото са свързани с нас, е следващият голям въпрос.

Освен това палеонтолозите са установили, че хората наледи са погребвали своите мъртъвци - характеристика, смятана досега за присъща на развития човешки вид. Новото откритие ще позволи да научим повече за прехода, осъществен преди около 2 милиона години, от австралопитека до примата от вида Homo, нашия пряк предтеча.