Все по-малко хората споделят лични неща във Facebook

Все по-малко хората споделят лични неща във Facebook

Все по-малко хората споделят лични неща във Facebook

Социалната мрежа Facebook работи да преодолее тенденция, която застрашава бизнеса й - спад на споделянето на оригинално, лично съдържание. Това посочва в материал в Bloomberg News Сара Фрайър.

Този вид споделяне е горивото, което захранва машината за пари на Facebook и е в сърцевината на нейния бизнес, твърдят запознати от Facebook Inc. 

Като цяло, споделянето във Facebook остава силно, по данни на компанията. Но хората не публикуват лични неща за живота си. Те избягват да информират за него редица от хората в списъка си с приятели, който нарасна до стотици или хиляди хора за всеки, докато най-голямата социална мрежа се е отправила към навършване на първото си десетилетие.

Вместо да споделят за своя живот, голяма част от потребителите на Facebook, които вече са над 1,6 млрд. души, предпочитат да публикуват новини и информация от сайтове. Хората често не се чувстват комфортно да се вписват онлайн на места като в местен бар, или да споделят смешна и нелепа случка от живота си, имайки предвид че тези публикации биха били видяни от всичките им познати в нарасналата им контакт листа, където има всякакви хора. 

В тази връзка, служители на Facebook са се заели "да работят по проблема". Сформиран е бил екип, който да се бори с настъпилия спад на интимността, или така наречен "контекстов срив". В рамките на този срив, личното споделяне се измести към по-малки, избрани от човека групи от хора, или към публики в други социални мрежи като Snapchat и Instagram, която е собственост на Facebook. Споделя се все повече и чрез лични съобщения. 

Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг е говорил на среща със служители, проведена тази година, че има нужда да се вдъхнови личното споделяне сред хората, твърдят източници, цитирани от Bloomberg. Facebook се опитва да направи това от известно време чрез няколко тактики като предлагането на "спомени" или публикации от днешната дата преди години, чрез известия за специални поводи, заради които човек би поискал да сподели, като Деня на майката. Освен това Facebook припомня на потребителите, ако желаят да публикуват по-актуални свои профилни снимки, в случай че държат старата от години, както и създаде лента с предложения за споделяне на последни снимки от телефона. 

Оригиналното споделяне на лични истории, вместо на публична информация като новинарски статии, е намаляло с 21% спрямо средата на 2015 г., според технологичния новинарски сайт The Information. От Facebook посочиха в изявление, че общите нива на споделяне са останали "не само силни, но и подобни на равнищата от предишни години". 

Преди дни компанията направи още една промяна, която прави по-лесно споделянето. Тя представи в Щатите видео инструмент, който всеки във Facebook може да използва. Зукърбърг отправи видеообръщение към потребителите на социалната мрежа, като ги окуражи да публикуват чрез инструмента видео в реално време, което показва случващото се  пред очите им (или контекста). Той отбеляза, че безинтересни действия като това да се подстригваме може да станат забавни, ако са излъчвани и споделяни с приятели онлайн в момента. Над 5 милиона души гледаха обръщението му. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ