КЗП търсена по-често за консултации, отколкото за жалби

КЗП търсена по-често за консултации, отколкото за жалби

КЗП търсена по-често за консултации, отколкото за жалби

В приемните на Комисията за защита на потребителите /КЗП/ по Черноморието от началото на сезона са постъпили около 60 жалби и сигнали на потребители за нарушения, които са извършени от търговци спрямо тях. Това съобщава Димитър Маргаритов - председател на КЗП, цитиран в съобщение на институцията.

От КЗП са поискани и над 100 консултации по въпроси, касаещи защитата на потребителските права. Два пъти повече са случаите на потребители, които търсят предварителна информация за избягване на рисковете, свързани с предстоящата им почивка, отколкото за подаване на жалби.

В началото на летния сезон КЗП разкри свои постоянни приемни в големите градове и курортни комплекси по Черноморието, в полза на почиващите туристи. Досега временни офиси е имало в Каварна, Китен и Приморско, а до дни ще започне работа и приемна в Обзор.

Най-често потребителите са се оплаквали от разминаване на очакванията, свързани със сключения договор. В различни хотели КЗП е установила, че липсват основни услуги, които са задължителни за определената му категория. В този случай се предприемат действия по налагане на санкции, информиране на министъра на туризма за разминаванията и уравняване на категорията на обекта спрямо качеството на предоставяните в него услуги.

Оплакванията срещу получаваните в заведенията услуги са свързани най-вече с менютата - липса на информация за грамажа или посочване на цените в евро, вместо в български лева, както е задължително по закон, информират още от КЗП.

Постоянно действащите приемни по Черноморието ще функционират до края на активния летен сезон.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ