Наш туроператор фалира тихомълком, клиентите не знаят до последния момент

Наш туроператор фалира тихомълком, клиентите не знаят до последния момент

Наш туроператор фалира тихомълком, клиентите не знаят до последния момент

300 българи, планирали и платили за ваканция в почивните майски дни зад граница така и не успяха да отпътуват. Туроператорът "Арайвълс- ИДИ" ООД  взел парите на хората, но междувременно подал и молба до Софийски градски съд за обявяване в несъстоятелност.

Българските туристи, платили за пътувания до Сардиния, Римини и Лефкада, били уведомени в последния момент, че почивката им се проваля с имейли. Някои от тях обаче, пристигнали от провинцията, разбрали едва на летище София, че групата е "пратена за зелен хайвер".

Сред пострадалите е и археологът проф. Николай Овчаров, който разказа пре Нова телевизия, че два дни преди датата на заминаване екскурзията била потвърдена. Той сподели, че е платила два пакета по 1300 лв., но се надява поне парите да му бъдат възстановени, тъй като е сключил застраховка "Отговорност на туроператора", покриваща на 100% именно такава щета.

Междувременно фирмата е минала в пълна нелегалност и всякакви опити - както от страна на медиите, така и от страна на пострадалите туристи да се свържат с нея по телефона са без успех. На вратата на офиса й в центъра на София, на ул. "Гладстон" 32, има надпис с временно работно време, от което става ясно, че от всички празнични дни, фирмата ще почива само на 1 май.

Вчера сайтът на туроператора все още беше активен продължава да предлага резервации, но днес вече и той не съществува. Според кратките "биоглафични данни" на туроператора в официални туристически справочници, Арайвалс Иди ООД е създадена през 2000г в гр. София и притежава лиценз за туристическа агенция и туристически оператор под № 4183. Цели се нависоко и надалеко, защото "компанията е специализирана в изходящ туризъм с основни дестинации Италия, Индия, Непал, Китай, Виетнам, ЮАР, САЩ, Канада, Коста Рика, Перу, Австралия, Нова Зеландия" - все екзотични, далечни и поради това, скъпи дестинации.

Застрахователят на пътуването, Евроинс излезе със специално съобщение как и по какъв ред ще приема и покрива обезщетенията. Ето какво гласи то:

"Уважаеми клиенти,

във връзка с постъпила информация за стартиране на процедура по несъстоятелност на лицензиран туроператор „Арайвалс – Иди“, чиято отговорност е застрахована в „ЗД Евроинс“ АД със застрахователен договор № 03700100000503, бихме искали да Ви уведомим, че застраховката покрива само вреди, понесени от потребителя на организирани пътувания през периода на застраховката, както следва :

1. Възстановяване на платените суми от потребителя по договора за организирано пътуване преди започване на пътуването;

2. заплащане на разликата в случаите, когато по време на пътуването са предоставени само част от услугите, уговорени в договора;

3. разходите, свързани с връщане на потребителя до началния пункт на пътуването;

4. съдебни разноски по претенции, предявени с влязло в сила съдебно решение, съгласно предвиденото по-горе.

По тази застраховка не се покриват:

1. Разходи за допълнителни екскурзии, посещения и атракции;

2. горницата на действително направените разходи от потребителя вследствие на застрахователно събитие над разходите, които той би извършил, ако спазва условията, предвидени в договора за организирано пътуване;

3. финансови загуби, които не са пряк резултат от неоказване на договорени туристически услуги;

4. телесно увреждане (вкл. смърт, заболяване и/или загуба на трудоспособност) и/или щети на имущество на потребителя.

За да предявите своите претенции и получите обезщетение, следва да предоставите следните документи във всички агенции, представителства и офиси на „ЗД Евроинс” АД в цялата страна:

1. Копие от договор за организирано пътуване;

2. копие от документ, доказващ извършения разход;

3. искане за получаване на обезщетение, като задължително се посочи в него:

a. адрес за кореспонденция;

b. телефон за контакт;

c. електронна поща.

От интернет страницата на „ЗД Евроинс„АД - www.euroins.bg можете да изтеглите Искане за завеждане на претенция по застраховка „Отговорност на туроператора”.

За контакти са посочени:

Телефон: 02 4895 443.

Електронна поща: office@euroins.bg

vladimir.savov@euroins.bg

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ